Gå til innhold
  • Bli medlem

Finse 30. september, bløt, kaldt og snø?


Imse

Anbefalte innlegg

Altså, nei, jeg er hverken redd for å bli kald våt eller snø, jeg er da tross alt trysling. Men saken er at på et mammaforum jeg er på er det lagt ut forslag på en liten tur på Finse i slutten av september. Hvor de har tenkt å gå aner jeg ikke, kanskje noen som har forslag, til korte, barnevennlige turer et sted det går an å sette opp flere telt, og samtidig skaffe seg drikkevann.

Men det som er når man har med seg barn, så er det jo det at barn elsker vann og blir det snø, så blir det kanskje våte klær. Tror dere det alikevel kan bli en fin tur med ungene? Det er snakk om en helg. Og de fleste er ikke nybegynnere med fjellturer og barn, det er altså ikke snakk om en gjeng gærne mammaer som ikke kan håndtere stormkjøkken og coleman:wink: Ungene er i alderen få måneder og oppover..

Jeg har ikke vært på Finse, annet enn at jeg har tatt toget til og fra Bergen i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På denne tida på hausten, kan været bli alt. Med flaks kan det vera sol, vindstille og varmt på dagen, i så fall kan nettene by på fleire kuldegrader. Det kan bli snø eller regn, i så fall er temperaturen nær null døgnet rundt. Av desse alternativa, er regn det verste. Det vert vått og kaldt. Men med romslege telt med god fyring, kan det gå bra det og. I fjor var det nesten skiføre på denne tida.

Dersom turen må bestemmast no, ville eg vera pesimistisk. Men kan de avvente til like før, og vurdere værmeldingane, kan det bli ein fin tur i godt vær, eller ingen tur i tilfelle det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tida på hausten, kan været bli alt. Med flaks kan det vera sol, vindstille og varmt på dagen, i så fall kan nettene by på fleire kuldegrader. Det kan bli snø eller regn, i så fall er temperaturen nær null døgnet rundt. Av desse alternativa, er regn det verste. Det vert vått og kaldt. Men med romslege telt med god fyring, kan det gå bra det og. I fjor var det nesten skiføre på denne tida.

Dersom turen må bestemmast no, ville eg vera pesimistisk. Men kan de avvente til like før, og vurdere værmeldingane, kan det bli ein fin tur i godt vær, eller ingen tur i tilfelle det motsatte.

Da hadde jeg rett, innbilte meg at det kunne bli kaldt ja. Hvordan er det i begynnelsen av september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.