utemannen Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Er det noen som har erfaringer med teltet Gimle 2+ fra Helsport? http://www.xxl.no/ryddesjau/villmarksliv/gimle-2-graa-telt-1049967 Det veier nok litt mye for lange gåturer, men da har jeg et lite Nordmarka telt. Jeg ser for meg Gimle er genialt med tanke på takhøyden. Siter
mortimeir Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Har ikke erfaring, men virker som et kosetelt. Minus er jo vekta, men padler du kanoen spiller det ingen rolle. Har orion 2 extreme med 1,3 høyde max i innerteltet, det er digg Siter
StigK Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Jeg er stolt og fornøyd eier av Gimle 2+ har hatt dette teltet et par år. Takhøyden på 145cm er skikkelig luksus. Vekten er nok et minus med tanke på lange vandringer, men vil man ha luksus i form av takhøyde og god plass er vel vekt prisen en må betale. Bruker dette teltet alene i barkmarksesong. Er nok også plass til to personer i dette teltet, men ser for meg at jeg kunne komme til å ønske meg litt bedre plass i forteltet. Gode luftemuligheter ved at hele åpningen til innerteltet har myggnett, samt at det er "panoramavindu" med myggnett i forteltet. Ikke et telt for vinterbruk. For min egen del vurderer jeg å klippe/skjære vekk bunnduken til forteltet og heller anskaffe footprint. Har ingen problem med å anbefale dette teltet for 3-sesong bruk. Siter
KenR Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Hei. Har ikke erfaring med teltet, men vurderer det selv. Ser også at det finnes en Gimle light 2+. Dette er 1kg lettere enn Gimle 2+. Noe dyrere, men 1kg lettere frister Siter
utemannen Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Skrevet 28. juli 2010 Ja har sett light versjonen, men det koster... Gimle Light 2+ 3,6 kg 5439,- kr (Komplettfritid) Gimle 2+ 4,6 kg 2699,- kr (XXL) = 2740,- kr for å spare EN kilo! Siter
KenR Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 På skittfiske.no koster det 3999,-, så da er det snakk om 1300,- for en kg. Fortsatt en del dyrere, men.... http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=50474 Siter
utemannen Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Skrevet 29. juli 2010 1300,- ja da hjelper det Jeg bestilte Gilme 2+ fra XXL i dag. Blir nok mest brukt til padleturer og gåturer når vi er to. Så satser på at det blir full klaff ! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.