Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring, men virker som et kosetelt. Minus er jo vekta, men padler du kanoen spiller det ingen rolle. Har orion 2 extreme med 1,3 høyde max i innerteltet, det er digg :wink:

Skrevet

Jeg er stolt og fornøyd eier av Gimle 2+ har hatt dette teltet et par år. Takhøyden på 145cm er skikkelig luksus. Vekten er nok et minus med tanke på lange vandringer, men vil man ha luksus i form av takhøyde og god plass er vel vekt prisen en må betale. Bruker dette teltet alene i barkmarksesong. Er nok også plass til to personer i dette teltet, men ser for meg at jeg kunne komme til å ønske meg litt bedre plass i forteltet. Gode luftemuligheter ved at hele åpningen til innerteltet har myggnett, samt at det er "panoramavindu" med myggnett i forteltet. Ikke et telt for vinterbruk. For min egen del vurderer jeg å klippe/skjære vekk bunnduken til forteltet og heller anskaffe footprint. Har ingen problem med å anbefale dette teltet for 3-sesong bruk.

Skrevet

Hei.

Har ikke erfaring med teltet, men vurderer det selv. Ser også at det finnes en Gimle light 2+. Dette er 1kg lettere enn Gimle 2+. Noe dyrere, men 1kg lettere frister :D

Skrevet

Ja har sett light versjonen, men det koster...

Gimle Light 2+ 3,6 kg 5439,- kr (Komplettfritid)

Gimle 2+ 4,6 kg 2699,- kr (XXL)

= 2740,- kr for å spare EN kilo!

Skrevet

1300,- ja da hjelper det :)

Jeg bestilte Gilme 2+ fra XXL i dag. Blir nok mest brukt til padleturer og gåturer når vi er to. Så satser på at det blir full klaff !

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.