Gå til innhold
  • Bli medlem

snarvei- Synnervika - nordvika (Femunden)

teke

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg titter litt på kartet på godtur.no, hvor jeg har zoomet helt inn på området synnervika/nordvika. Jeg tenker istedet for å gå i land med båten i synnervika, spasere langs veien til Langen for så å gå over femundåsen. Er det ikke like så greit å følge evnt sti forbi lergruvtjønna til nordvika, der evnt gå opp mot Lortholbua til du treffer stien fra den "vanlige" ruten og så peile seg inn mot femunden og nordvika.

Har noen erfaring med å gå her istedet for å turen via langen/femundåsen, hadde jeg satt pris på tilbakemelding.[list=]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Ta en prat med verten på Langen Gjestegård, og få en inngående forklaring på hvor du bør gå fra der stien begynner. Har gått der en gang, og det tar ikke så kort tid som avstanden skulle tilsi. Mye myr og ur. Fikk forklart hvor det gikk en rygg som var lettgått, men den fant jeg aldri. (Dårlig orientering, pluss at huskyen trakk som f... etter et ferskt elgspor...) Brukte kanskje bare en halvtime mindre tid fra parkeringsplassen i Synnervika enn jeg ville brukt over Femundsåsen. Når jeg ser på kartet, kan det hende at denne ryggen følger høydekurve 700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.