Gjest Skrevet 1. mai 2021 Skrevet 1. mai 2021 Espen Ørud skrev (4 timer siden): Jeg ville faktisk heller flyttet den store planten enda lengre ned. Det "tar i bruk" større deler av bildeflaten og gjør gjerne at man bruker lengre tid på å betrakte bildet. Den beste øvelsen jeg kan anbefale ferske fotografer som ikke har "fotorefleksen inne" enda er å lese om komposisjon og deretter se masse gode bilder. F.eks her der nåløyert for å få presentere bidler er rimelig smalt: https://1x.com/ Og så bruke litt tid til å reflektere over hvilke komposisjoner og "fotoregler" som passer med de bildene du virkelig liker og så vil man gjerne bli mye mer bevisst på komposisjoner og plasseringer f.eks Selv vet jeg at jeg bruker mye plassering ihht til det gyldne snitt, men at jeg har en tendens til å plassere elementer enda litt lengre ut mot kantene enn selve "gullsnittet" - antaklig fordi jeg syntes det "aktiverer mer bildeflate" og at det gjør at man "tilbringer mer tid i bildet": https://www.flickr.com/photos/espenorud/ Takk for tips&råd! N Siter
Populært innlegg Heriks Skrevet 9. mai 2021 Populært innlegg Skrevet 9. mai 2021 Det går mot vår i Arktis også, og med det starter båtturene opp igjen Pyramiden, russisk bosetting avfolket i 1998/99 Nordensköldbreen, vanskelig å fatte størrelsesforholdet .. En av de lokale (tatt på lang lang avstand) Havhest, en av de andre lokale (tatt på mye mye kortere avstand ) Også er det jo bare noe med disse snødekte fjellsidene da .. 15 Siter
TomasOH Skrevet 15. mai 2021 Skrevet 15. mai 2021 Dro ut igår for å både lufte hode men også se på noen nye plasser å gå tur i. Midnattsolen dukket fint opp og mobilkameraet måtte frem. 6 Siter
Gjest Skrevet 16. mai 2021 Skrevet 16. mai 2021 Et av mange "Zen" moments på fjorårets viddatur i nord. Siter
Roaas Skrevet 16. mai 2021 Skrevet 16. mai 2021 (endret) Som ivrig fluefisker er våren kanskje sesongens store høydepunkt for meg. Ikke fordi nødvendigvis fisket er best, men følelsen av å se åpent vann, de første vakene, se insektene og det gradvis yrende dyrelivet, følelsen av å stå ved vannkanten for første gang siden i fjor. Ja, det er mange ting. Her om dagen akkumulerte alt dette når jeg satt ved elvebredden og en av de vakreste døgnfluene jeg vet om klekket. Jeg var der på det rette tidspunktet. Det var komplett. Det er vår. Endelig. Endret 16. mai 2021 av Roaas 9 Siter
Populært innlegg +sofasliter Skrevet 22. mai 2021 Populært innlegg Skrevet 22. mai 2021 Litt ymse værmeldinger for Pinsen, så vi tjuvstartet turen til Fjorda. Vi ble belønnet med flott stemning om kvelden. Solnedgang og "skrukkete", men et aldrende Helsport Isfjell 3, må vel få lov til å få noen rynker 🤔 Nikon Z6, 24-70/4. Tatt i raw, og justert litt høylys. Det blir absolutt brukbare bilder med iPhone 11 Max Pro også. 11 Siter
bernt Skrevet 27. mai 2021 Skrevet 27. mai 2021 Ikke så veldig lang tur (ut på terrassen), og tatt med mobil (Huawei Mate 20 Pro), men fint var det i den trønderske maikvelden. 7 Siter
Tor-Erik-L-77 Skrevet 29. mai 2021 Skrevet 29. mai 2021 Soloppgang en tidlig morgen for noen år siden. Vi lå på en høyde rett over et skogsvann - riktig så fin tur husker jeg det var 8 Siter
Roaas Skrevet 31. mai 2021 Skrevet 31. mai 2021 Ett bilde fra høsten i fjor. Vår ene hund Oda er en av de beste turkompisene jeg har. Hun er alltid med. Dette var i begynnelsen av oktober. Sesongen var lang. Det var nydelig. Den siste ørreten på tørrflue ble tatt i slutten av oktober. 2 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 16. juni 2021 Skrevet 16. juni 2021 Camp bilde på turen fra Selje til Kristiansund. 9 Siter
kennethj Skrevet 23. juni 2021 Skrevet 23. juni 2021 (endret) Et bilde jeg tok i begynnelsen av mai, noen km unna der Heriks tok bilde av en bjørn.. Dette er en ungbjørn som var i overkant nysgjerrig på meg og turfølget. Bildet er helt uredigert. Noen andre bilder av dyr og sånt fra Svalbard: https://www.instagram.com/78grader/ Endret 23. juni 2021 av kennethj 8 Siter
Heriks Skrevet 23. juli 2021 Skrevet 23. juli 2021 Sommer og s ... nø .. på 79 grader nord 20. juli ... Nordbreen, Midtbreen og Sørbreen Dagens anbefalte lesing, Kvinne i polarnatten av Christiane Ritter, om overvintringen i denne hytta (Gråhuken) i 1934-35 7 Siter
+Blindgjenger Skrevet 30. juli 2021 Skrevet 30. juli 2021 Heriks skrev (På 23.7.2021 den 22.18): Dagens anbefalte lesing, Kvinne i polarnatten av Christiane Ritter, om overvintringen i denne hytta (Gråhuken) i 1934-35 Takk, ser spennende ut - men ikke lett å få tak i, hvertfall ikke på norsk. Får se om jeg rett og slett bestiller den på engelsk... Siter
Fenrisfrøya Skrevet 5. september 2021 Skrevet 5. september 2021 På mine turer i skog og fjell ser jeg mange fine naturbilder, laget av naturen, i naturen. Jeg ser de beste motivene når jeg går alene, helt alene, da er fantasien på topp, og fantasien øker med lengden på turene. 2 Siter
+Lars og Berit Skrevet 14. september 2021 Skrevet 14. september 2021 Dagens tur ble eventyrlig 2 Siter
+Espen Ørud Skrevet 15. september 2021 Skrevet 15. september 2021 To tullinger og en hund har noen minutters pause i rypejakta: 3 Siter
Populært innlegg awesomevicc Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg Skrevet 16. september 2021 Kveldsluftetur på Hardangervidda i slutten av august. 10 Siter
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 16. september 2021 Populært innlegg Skrevet 16. september 2021 Fredelig kveldsstund på en fjellknaus. 10 Siter
Populært innlegg tklami Skrevet 18. september 2021 Populært innlegg Skrevet 18. september 2021 Lite bilde etter en køyetur i skjærgården på Sørlandet 10 Siter
Populært innlegg Heriks Skrevet 2. oktober 2021 Populært innlegg Skrevet 2. oktober 2021 Dagens høstbilde fra Longyearbyen 15 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.