Populært innlegg Hege Szyrxzc Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg Skrevet 8. desember 2019 Syverudtjern i Sørmarka (utenfor Oslo) Fint sted å gå med hund, ikke skiløyper der, bare stier. Dette var i går, det var litt dis og isen lagde mye lyd 10 Siter
Populært innlegg +latitude Skrevet 8. desember 2019 Populært innlegg Skrevet 8. desember 2019 (endret) Hei Dette var en fin tråd, legger ved ett bilde tatt med en IPhone 5, fra skjærgården i Vest Agder. Januar 2019 latitude Endret 8. desember 2019 av latitude 10 Siter
Populært innlegg PerEivind Skrevet 17. desember 2019 Populært innlegg Skrevet 17. desember 2019 Blefjell for et par uker siden. Hadde gjort seg med sånt vær på turen litt lenger nord neste uke også... Tatt med Canon 7D Mk II med Sigma 10 mm fisheye. 18 Siter
Roaas Skrevet 18. desember 2019 Skrevet 18. desember 2019 Helt sinnsyk kvalitet her inne folkens!! Prøver meg på ett detaljefoto av typen kaffeporr, tatt med Huawei p30 Pro. Setter pris på innspill 5 Siter
+Espen Ørud Skrevet 18. desember 2019 Skrevet 18. desember 2019 (endret) 9 timer siden, Roaas skrev: Helt sinnsyk kvalitet her inne folkens!! Prøver meg på ett detaljefoto av typen kaffeporr, tatt med Huawei p30 Pro. Setter pris på innspill Flott stemning. Enkelt og godt utsnitt som ikke inneholder for mye som ikke er relevant for formidlingen/opplevelsen Normalt foretrekker jeg at hovedmotivet trekkes vekk fra senter av bildet. Jeg føler at mange tar gode bilder av stemninger osv de setter pris på på tur, men at de fleste kunne hatt godt av å lære seg om komposisjon og plassering av elementer i bildet. Det er ofte det som "skiller et bilde fra et foto" for min del. Det finnes flere gode artikler om bildekomposisjon på nett. Tidligere lå det en flott og omfattende en på foto.no Endret 18. desember 2019 av Espen Ørud 1 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 18. desember 2019 Skrevet 18. desember 2019 (endret) Vest i havet, utenfor Fedje, når mørket faller på. Jeg er fullstendig GRØNN AMATØR når det kommer til bilder, så alle tips og nyttig kritikk er velkommen! Endret 18. desember 2019 av Marius Engelsen 4 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 18. desember 2019 Skrevet 18. desember 2019 (endret) Og her er bildet litt croppet. Vet ikke hva som er best?🤷♂️ Endret 18. desember 2019 av Marius Engelsen 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 18. desember 2019 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, Marius Engelsen skrev: Og her er bildet litt croppet. Vet ikke hva som er best?🤷♂️ Du vet vel hvilket DU liker best? Og der gir magefølelsen en god pekepinn selv om DU ikke vet hvorfor. Som regel handler det om rett plassering av elementene i bildet. Da er det gjerne posisjonering ihht det gyldne snitt som gjelder. Selv vet jeg at jeg liker bilder som man plasserer elementene litt lengre ut enn det gyldne snitt skulle tilsi. Hovedsaklig fordi jeg synes det utnytter bildeflaten bedre. Ellers skal gjerne padlere ha minst 2/3 av bildet igjen å padle på, horisont ikke i midt, men på en tredjedel osv osv.... 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 18. desember 2019 Skrevet 18. desember 2019 Jeg liker best det første jeg. Synes jeg får mer følelsen av hvor liten padleren er på det store havet Siter
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 21. desember 2019 Populært innlegg Skrevet 21. desember 2019 14 1 Siter
turboms Skrevet 23. desember 2019 Skrevet 23. desember 2019 Laksefjordvidda i fjor. Midt på natten etter ca 10 timers forflytning. Målet i sikte. 7 Siter
Brennern Skrevet 23. desember 2019 Skrevet 23. desember 2019 Finnemarka i Drammen forrige uke. Tatt med Huawei p20 pro på morgenen i tåkevær i "natt" modus. Amatør på foto og motiv, men prøver å jobbe med saken. 7 Siter
Populært innlegg Dutton Skrevet 27. desember 2019 Populært innlegg Skrevet 27. desember 2019 Dagens bilde under dagens frokost ved bålet 20 Siter
Populært innlegg tklami Skrevet 10. januar 2020 Populært innlegg Skrevet 10. januar 2020 Rolig fin dag på hardangervidda 13 Siter
Bjørn J Skrevet 10. januar 2020 Skrevet 10. januar 2020 43 minutes ago, tklami said: Rolig fin dag på hardangervidda Jeg hører stillheten helt hit... 1 Siter
Populært innlegg tklami Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg Skrevet 11. januar 2020 Solnedgang fra fanaråken 12 Siter
Populært innlegg +Marius Engelsen Skrevet 11. januar 2020 Populært innlegg Skrevet 11. januar 2020 Padling rundt Bjorøy i måneskinn 13 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 12. januar 2020 Skrevet 12. januar 2020 5 minutter siden, Dutton skrev: Fra gå turen med valpene i dag 🐺 Flott bilde! Men jeg tror det hadde vert bedre om du hadde rettet opp bildet 1 Siter
Populært innlegg Aurivillii Skrevet 20. januar 2020 Populært innlegg Skrevet 20. januar 2020 Jomfrutur med Helsport Ringstind Pro 2. Tverrfjellvatnet, Kvaløya, Tromsø - oktober 2019. Panorama av 8 vertikale bilder. 24 Siter
Populært innlegg Ignifer Skrevet 10. februar 2020 Populært innlegg Skrevet 10. februar 2020 Alt for lite snø i fjellet nå, men fine turer kan man få uansett snømengde. Bilde fra ett lite bortgjemt fjellvann i måneskinn. 15 Siter
Fotogubbe Skrevet 23. februar 2020 Skrevet 23. februar 2020 Kom meg ut til fots i dag med kamera, men ble ikke det beste lyset. Har nå funnet en plass til morgentur og soloppgang en dag forholdene ligger til rette for det. 6 Siter
Populært innlegg Tom B Skrevet 29. februar 2020 Populært innlegg Skrevet 29. februar 2020 Har lystå dele dette bilde med de flotte folka her inne på Fjellforum, Dette er desidert det beste bildet jeg har tatt i min korte foto "Kariere" Men er så utrolig fornøyd med dette at jeg vil dele det med dere! Bildet er tatt i Gerlache Strait, Ved den Antarkstiske halvøy for 1 måned siden, jeg var stasjonert på Broen for å Scoute etter Spekkhoggere, området vi var er kjent for huse denne fantastiske skapningen, men er langt fra sikkert å finne disse, etter ca en time ser jeg at det er mye opprørt vann og liv rett ved siden av et lite isfjell, ser så noen finner, er da 70 % sikker på at dette er en flokk med Spekkhoggere..ber en kollega om hjelp for å få en 100% bekreftelse på dette, det får jeg, Vi endrer kurs på skipet for å komme nærmere, da vi er på ca 1000 meter ser jeg at det er en sel midt i spekhugger flokken, og skjønner at dette kan bli en veldig flott og spennende opplevelse, på 500 meters avstand stopper vi skipet og får et opplevelse jeg aldri kommer til å glemme! Spekkhuggerne ser ut til leke med selen som viser seg å være en ung Elefant sel, men da jeg senere snakker med en kollega som er marinbiolog, så var det ikke lek men opplæring av unge Spekkhuggere, Etter ca 2 timer var det slutt på opplæringen og Elefantselen endte sine dager, Jeg hadde da tatt 1400 bilder..Har flere som ble virkelig gode. Bildet er Beskjært og justert såvidt i LR. 14 Siter
Fotogubbe Skrevet 16. mars 2020 Skrevet 16. mars 2020 (endret) Det ble heldagstur til Mølen i dag Tatt med mobilen. Endret 16. mars 2020 av Fotogubbe 7 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.