Fotogubbe Skrevet 23. september 2019 Skrevet 23. september 2019 På 22.9.2019 den 17.01, frankdrebin skrev: Det var en god periode jeg hadde min trofaste Nikon D90, fotograferte i RAW og brukte lightroom til å raffinere. Interessen har siden dabbet og jeg har tatt stadig færre bilder. Motiv og komposisjon er det viktigste for meg. Jeg er opptatt av å finne halvautomatiske moduser som fanger godt nok det jeg peker på. Jeg har nettopp fått p20pro, så jeg skal eksperimentere videre med den. Målet er å få noe som er godt nok uten etterbehandling. Jeg var også ute etter et kamera som har potensiale for topp JPEG-bilder, men har ingenting i mot å gjøre mindre endringer i "mørkerommet". Må ikke innom mørkerommet, men kan gjøre det hvis jeg har lyst. Har funnet et kamera som jeg kan utvikle meg med, eller bare sette på autopilot. Dpreview kaller endringer av JPEG-bilder for "edited to taste", som jeg synes er en god betegnelse. Jeg styrer unna kamera som scorer høyt på Raw-format og vesentlig dårligere på JPEG da det åpenbart er beregnet for entusiaster som utelukkende bruker Raw. Siter
esphojo Skrevet 24. september 2019 Skrevet 24. september 2019 Fra helgens padletur. Stille vann og god stemning! 4 Siter
Hege Szyrxzc Skrevet 25. september 2019 Skrevet 25. september 2019 På 06.09.2019 den 15.44, Tom B skrev: Endelig i gang med Nytt og bra fotoutstyr,Utrolig gøy se at en oppgradering i fra rimelig kamera og linser til bedre utstyr, Gøy å ta bilder igjen. Bilde tatt i Syltefjordelva. Hei, hva har du brukt her? Siter
Tom B Skrevet 25. september 2019 Skrevet 25. september 2019 1 time siden, Hege Szyrxzc skrev: Hei, hva har du brukt her? Her er det brukt et Canon 5D og en Canon 16-35 2.8 Mark lll, innstillinger har jeg ikke for hånden. 1 Siter
Populært innlegg a_aa Skrevet 28. september 2019 Populært innlegg Skrevet 28. september 2019 På søndag knipset jeg varden på Steindalsnosi i senter av bildet, og fikk med noen flere topper i bakgrunnen 10 Siter
Tom B Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, Eivind T skrev: Ruslende rype. Artig motiv! Godt jobbet! 1 Siter
frankdrebin Skrevet 28. september 2019 Skrevet 28. september 2019 Nydelig kveld i går på nordvestlandet. Flott tur med enda flottere gjeng i den flotteste naturen. Noen flått, men det får så være. 5 Siter
+Espen Ørud Skrevet 6. oktober 2019 Skrevet 6. oktober 2019 Det var ikke mange minuttene med finvær i helgen, men det ble full klaff i et av minuttene det var ophold og solen tittet frem... 2 Siter
snilen Skrevet 6. oktober 2019 Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Med haude på rette staden. Det skulle bli et anstendig bilde, men uante fotoeffekter oppsto. Stor latter da filmen ble fremkalt. Endret 6. oktober 2019 av snilen 3 2 Siter
+tshansen Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 Er jo dagens bilde noen som kan forklare meg hva som skjer her? Hele hytten min er dekket i møll? Siter
Gittiamo Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 10 minutter siden, tshansen skrev: Er jo dagens bilde noen som kan forklare meg hva som skjer her? Hele hytten min er dekket i møll? Straks Halloween. Bare et forsiktig lite forvarsel på hva som skal skje 👻 1 Siter
Fotogubbe Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 16 minutter siden, tshansen skrev: Er jo dagens bilde noen som kan forklare meg hva som skjer her? Hele hytten min er dekket i møll? Noe slikt, men hennes var visst nybeiset https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qjGjO/slik-saa-hytta-til-heidi-ut-da-hun-vaaknet 1 Siter
Terka Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 1 time siden, tshansen skrev: noen som kan forklare meg hva som skjer her? Hele hytten min er dekket i møll? Helt vanlig det der en del steder når høsten kjølner og dagene blir kortere. 😄 1 Siter
Bjørn J Skrevet 26. oktober 2019 Skrevet 26. oktober 2019 2 hours ago, Gittiamo said: Straks Halloween. Bare et forsiktig lite forvarsel på hva som skal skje 👻 Ja, bjørketrær bør i hverrt fall bli skremt. Larvene til disse nattsvermerne (bjørkemålere) kan ødelegge store områder med bjørkeskog, slik det har skjedd i bl.a. Varanger de siste årene. Klimaendringene forverrer angrepene. 1 Siter
Populært innlegg Emanuel Desperados Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg Skrevet 30. oktober 2019 Har ikke oppdaget denne flotte tråden før nå, så drister meg til med tre bilder. Alle tre tatt med et kjempe gammelt Canon 600D som jeg kjøpte brukt på Finn for 550 kroner Alle tre tatt på samme tur i Femundsmarka i fjor. 10 Siter
Populært innlegg Emanuel Desperados Skrevet 9. november 2019 Populært innlegg Skrevet 9. november 2019 (endret) Strynfjellet i solnedgang Endret 9. november 2019 av Emanuel Desperados 13 Siter
Populært innlegg fjellrypa Skrevet 12. november 2019 Populært innlegg Skrevet 12. november 2019 Oi, denne tråden kan jeg ikke huske å ha sett! Mye fint, inspirerende både for foto- og turfoten. Her et glimt fra en padletur på Steinsfjorden på Ringerike i sommer. Iphone 8, hvis jeg husker rett. 14 Siter
Emanuel Desperados Skrevet 18. november 2019 Skrevet 18. november 2019 (endret) Et av mine favoritter. Ukjent hytte Gausdal Vestfjell fra sommeren 2017. Endret 18. november 2019 av Emanuel Desperados 2 Siter
Fotogubbe Skrevet 18. november 2019 Skrevet 18. november 2019 (endret) Flott med sommerminner nå @Emanuel Desperados Endret 18. november 2019 av Fotogubbe 1 Siter
Emanuel Desperados Skrevet 1. desember 2019 Skrevet 1. desember 2019 Unevnt røyevann Rendalen i helga 5 Siter
Ignifer Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 (endret) En stille kveld. Fra sist telttur i høst. Endret 4. desember 2019 av Ignifer 9 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.