Joker Skrevet 6. juni 2018 Skrevet 6. juni 2018 Opplevde et fascinerende lysfenom på en tur i fjor sommer. 6 Siter
Gittiamo Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 Tok disse bildene for noen dager siden. Det var virkelig så magisk å padle inn i solnedgangen. Solnedgang gir alltid fint fotolys. Bildene er tatt med mobil gjennom plastikken på en billig vanntett pose. Jeg hadde flaks her gitt 😀 bildene er også klisjefylte fra ende til annen, men jeg liker de (til tross for midtstilt) Kajakken er blå på begge bildene 6 Siter
+Espen Ørud Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 5 timer siden, Gittiamo skrev: Jeg hadde flaks her gitt 😀 bildene er også klisjefylte fra ende til annen, men jeg liker de (til tross for midtstilt) Tør jeg likevel driste meg til et lite tips i forhold til komposisjon. Det øvre bildet har en tredeling med horisont i nedre tredjedel og månen i øvre. Om du i tillegg hadde fått kajakken til å f.eks peke på skrå inn nede fra høyre og måne plassert ute mot venstre så har du en "gyldig" komposisjon. Og en "riktig" komposisjon er ofte det som skal til for at bilder blir interessante for andre. For alle andre har ikke tilleggspreferansene som gjør bildet mye mer interessant for fotografen. For den jevne betrakter har ikke fotografens minne om den stille klukkingen av vann mot kajakk, lyden av vann som drypper fra åra, den varme kveldsvinden mot kinnet, svanen som nettopp seilte forbi osv osv... Derfor er det lettere å like egne bilder eller bilder fra ting man har vært med på. Men stemningen som sådan er det lite å utsette på 2 Siter
Gittiamo Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 Jeg er helt enig @Espen Ørud det gylne snitt forsvant rett ut i klisjeene og instastilen. Det var liten tid til komponering av bilde. Det er nesten irriterende midtstilt det siste bilde 😂 men jeg er veldig fornøyd med farger og lys til tross for dårlige forutsetninger for å ta bilder. Og det å kjøre på med det gylne snitt med en kajakknese er nok ikke en dum utfordring. Alle kajakkbilder er jo samme stil som disse. Siter
+Espen Ørud Skrevet 7. juni 2018 Skrevet 7. juni 2018 2 minutter siden, Gittiamo skrev: Jeg er helt enig @Espen Ørud det gylne snitt forsvant rett ut i klisjeene og instastilen. Det var liten tid til komponering av bilde. Det er nesten irriterende midtstilt det siste bilde 😂 men jeg er veldig fornøyd med farger og lys til tross for dårlige forutsetninger for å ta bilder. Og det å kjøre på med det gylne snitt med en kajakknese er nok ikke en dum utfordring. Alle kajakkbilder er jo samme stil som disse. Det skal sies at midtstilte bilder gjerne gjør seg bedre i Insta-kvadratisk-format... (i rettferdighetens navn) Og et "feil bilde" vil alltid være så utrolig mye bedre enn å la kameraet hvile i sekken. OG mestringsfølelsen du har opplevet av å få et godt resultat i vanskelige forhold skal man heller ikke skyve inn under en stol. Tipsene vil også alltid være valgfrie å lytte til. Det er jo ikke sikkert at mine tips sammenfaller med dine ønsker til et bilde heller. 1 Siter
Populært innlegg Phaser Skrevet 8. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 8. juni 2018 Helga som var overnattet jeg på toppen av Høgdebrotet og ble belønnet med flott utsikt 13 Siter
Populært innlegg Kjellis Skrevet 12. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 12. juni 2018 Søndag fikk jeg følelsen av å bli uglesett🙈 Det satt en kattugle å så på meg mellom bladene😃 16 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 14. juni 2018 Skrevet 14. juni 2018 Anton i steinura opp Langedalen på Blefjell. Tatt med iPhone 8+ Siter
Populært innlegg tklami Skrevet 15. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 15. juni 2018 (endret) Fikk tatt et lite bilde av en fiskeørn for en ukes tid siden. Ganske så fin naturopplevelse å sitte å se på disse to ørnene som sirkla rundt reiret Endret 15. juni 2018 av tklami 20 Siter
Populært innlegg Kjellis Skrevet 17. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 17. juni 2018 Panorma fra telttur forrige helg. Bildet består av 5 bilder i høydeformat som er satt sammen i lightroom😊 16 Siter
Populært innlegg Fjellneven Skrevet 23. juni 2018 Populært innlegg Skrevet 23. juni 2018 Nattfjelldalen, Vadsø 20. juni i år. 11 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 29. juni 2018 Skrevet 29. juni 2018 Bildet er fra mellom Drangedal og Kragerø Siter
Truant76 Skrevet 6. juli 2018 Skrevet 6. juli 2018 Katt i familien, lettere skeptisk til en hun ikke ser veldig ofte 5 Siter
Populært innlegg Heriks Skrevet 16. juli 2018 Populært innlegg Skrevet 16. juli 2018 På vei til Klovetinden (949) med @Elisabethsk og @Tessatroll 13 Siter
Hege Szyrxzc Skrevet 17. juli 2018 Skrevet 17. juli 2018 Vei over Venabygdsfjellet - veldig pent område synes jeg 6 Siter
Hege Szyrxzc Skrevet 17. juli 2018 Skrevet 17. juli 2018 Blåstrupe på Dovre. Hadde håpt på å se Moskus, men... 9 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.