Martin HJ Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 23 minutter siden, Espen Ørud skrev: Man må øve minst et halvt år med telys før man får innvilget søknad på #instalys Hææ det sa du ikke til meg Espen! Nå må jeg purre på kinamannen hvis jeg i det hele tatt skal få brukt dem til sommeren.. 1 Siter
Kjellis Skrevet 23. januar 2018 Skrevet 23. januar 2018 (endret) Tror ikke jeg rekker å hive meg på instalys-trenden skal det være et halvår med telys først, da er det jo blitt sommer og lyst, og det vil jo bli enda lengre før det blir mørkt nok til ha glede av instalys igjen🤔 Kanskje det blir populært med skarpt lys i telt hvis jeg pøser på med slike bilder?🤔😂 Endret 23. januar 2018 av Kjellis 5 Siter
Populært innlegg Jan Erik Hansen Skrevet 23. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 23. januar 2018 (endret) 1 time siden, Kjellis skrev: Tror ikke jeg rekker å hive meg på instalys-trenden skal det være et halvår med telys først, da er det jo blitt sommer og lyst, og det vil jo bli enda lengre før det blir mørkt nok til ha glede av instalys igjen🤔 Kanskje det blir populært med skarpt lys i telt hvis jeg pøser på med slike bilder?🤔😂 Pøs på Er jo også mulig å dra noe utenpå lykta for å dempe om den ikke er justerbar. f. eks. en buff i ønsket lysfarge. Ser jo at jeg kvalifiserer til Instalys, men har bare i flere farger... Er litt utfordrende med telys på lange telt. Må fort ha tre lys fordelt inne i et Kaitum GT om ikke bare ene enden skal vises. Bildet under for en drøy uke siden, med telys i forteltet på et Kaitum. Endret 23. januar 2018 av Jan Erik Hansen 11 Siter
Kjellis Skrevet 23. januar 2018 Skrevet 23. januar 2018 37 minutter siden, Jan Erik Hansen skrev: Pøs på Er jo også mulig å dra noe utenpå lykta for å dempe om den ikke er justerbar. f. eks. en buff i ønsket lysfarge. Ser jo at jeg kvalifiserer til Instalys, men har bare i flere farger... Er litt utfordrende med telys på lange telt. Må fort ha tre lys fordelt inne i et Kaitum GT om ikke bare ene enden skal vises. Bildet under for en drøy uke siden, med telys i forteltet på et Kaitum. Det tenkte jeg ikke på, neste gang kan jeg prøve med en buff😊 Flott bilde, skikkelig stemning 😃 Siter
+tshansen Skrevet 24. januar 2018 Skrevet 24. januar 2018 (endret) På 14/01/2018 den 18.19, Espen Ørud skrev: Dagens fototips: Som nevnt ifm med noen andre bilder her i løpet av helgen så kan det lønne seg å sette eksponeringskompensasjon på kameraet sitt et sted mellom +1 og +2 til vinterbilder. Fordelen er at man får hvitere/triveligere/mer realistisk farge på snø. Tok med meg kamera på skitur/hyttetur med familien å skulle prøve dette tipset med eget kamera. Fujifilm er jo kjent for å være litt tung på kontraster å gjør mange vinterbilder veldig blå. Må si jeg er veldig fornøyd med resultatet på vinterbildene. Dette er jpeg rett fra kamera uten noen form for redigering. I mange tilfeller går jeg ned et knepp på minus siden, for å få mer korrekte farger på himmel og korrekte kontraster. men ja, snøbilder skal jeg definitivt eksprimentere mer med Endret 24. januar 2018 av tshansen 7 Siter
Populært innlegg Yvonne Skrevet 28. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 28. januar 2018 Isfiske Rendalen denne uka. Kaldt men vakkert! Fikk mye smått, men ikke noe å skrive hjem om. Uansett, en herlig uke! 11 Siter
Yvonne Skrevet 28. januar 2018 Skrevet 28. januar 2018 6 minutter siden, tshansen skrev: Veldig flott bilde 👏🏻 Takk Er tatt med iphone, men skulle ønske jeg hadde speilrefleksen på hånda akkurat da! 1 Siter
Kjellis Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 Prøvde meg som fuglefotograf i går 😊 Sandlo ved Sandvika fergekai på Tustna: Og en gråtrost på jakt etter meitemark: 6 Siter
Terka Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 Ikke dagens, men nattas bilde(r) her. Gjorde godt med en tur ut i går kveld etter en hektisk arbeidsuke. 😊. @Gittiamo har stirrekonkuranse med månen 😁 Null filter/etterbehandling for slike ting har undertegnede null peiling på 6 Siter
+Espen Ørud Skrevet 3. februar 2018 Pålogget Skrevet 3. februar 2018 Forsøker en rett ut av mobilen fra dagens ettermiddagsskitur med guttungen. Det ble kaffe- og kakaopause på en av omegnens åpne fjellhytter. De som er lokalkjent vil spotte masten på Tyven i bakgrunnen. Et meget kjent landemerke rett ovenfor Hammerfest. Snøens beskaffenhet rundt hytta vil avsløre at det ikke har vært helt vindstille her i vinter... 7 Siter
Fjellfant Skrevet 5. februar 2018 Skrevet 5. februar 2018 Prøver meg med noen bilder fra fredagens lille båltur 😊 : 5 Siter
esphojo Skrevet 18. februar 2018 Skrevet 18. februar 2018 Nesten litt vårstemning her i vest.... 8 Siter
Populært innlegg Kjellis Skrevet 23. februar 2018 Populært innlegg Skrevet 23. februar 2018 Har fortsatt som fuglefotograf 😊 20 1 Siter
Kjellis Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 I går kom jeg over denne havørnen på langt hold 😊 Bildet er croppet en del, men synes ikke resultatet ble for ille. Jeg kikket selfølgelig på siste bildet og justerte innstillinger når den lettet fra furua, klassisk tabbe 😂 9 Siter
TomWithoutVom Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 På 8.1.2018 den 22.07, Kjellis skrev: Prøvde meg som kjæledyrfotograf i helgen 🙈 Det synes jeg du bare skal fortsette med 1 Siter
Kjellis Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 13 minutter siden, TomWithoutVom skrev: Det synes jeg du bare skal fortsette med Takk for det😊 Ja, jeg var heldig med den bildeserien 😊 Siter
+Espen Ørud Skrevet 26. februar 2018 Pålogget Skrevet 26. februar 2018 5 timer siden, TomWithoutVom skrev: Det synes jeg du bare skal fortsette med Helt enig. Flott serie i flukt. Det er ikke enkel idrett det der og øvelse gjør mester. 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 26. februar 2018 Pålogget Skrevet 26. februar 2018 Var ute på revejakt for å hjelper rypebestanden noen kvelder i forrige uke. Flott nordlys alle kvelder og søndag hadde jeg med en kompis så da måtte jeg teste om det lot seg fotografere i mørket med Samsung S8. Det funker til dokumentasjon....: 5 Siter
Isak Knutsen Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 Fikk med min far på tur som fotograf;) Prøvde å fange øyeblikkene i utforkjøringen fra Skuggnatten i dyp og urørt puddersnø, herlig! 6 Siter
Gjest Björn Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 Hundvakt igen. Finaste hunden! Ingen konkurrens Siter
Kjellis Skrevet 27. februar 2018 Skrevet 27. februar 2018 Etter solnedgang i går. Himmelen ble noe utbrent, så jeg slet med å redigere🙈 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.