Populært innlegg Kjellis Skrevet 29. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 29. desember 2017 Virkelig flott lys denne tiden på året, til venstre ses sjarken til min far 😊 17 Siter
Populært innlegg Eivind T Skrevet 30. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 30. desember 2017 Vårt vinterparadis på Hardangervidda. Tatt med enkelt lommekamera, men dagen var fin i alle fall. 10 Siter
Isak Knutsen Skrevet 30. desember 2017 Skrevet 30. desember 2017 Herlig dag i sunnmørsalpene! 7 Siter
Populært innlegg Tor-Erik-L-77 Skrevet 31. desember 2017 Populært innlegg Skrevet 31. desember 2017 Ja godt nyttår godt folk! Legger ut et av bildene fra fjellturen min i jula, tatt ved foten av langsua fjella ved langsubua. Sony A7 og Samyang 14mm. 19 1 Siter
+Memento mori Skrevet 2. januar 2018 Skrevet 2. januar 2018 Liten tur i marka, flotte lysforhold, hadde bare med IPhone X. #Nofilter. Det er planleggingsdag i barnehagen, og målet var å ta en kopp kaffe med naboen og få spist opp et par julekaker. Mens vi satt der kom sola over åskammen og belyste snødekte tre bakfra, veldig synd at jeg ikke hadde med et kamera, et knall motiv😱 3 Siter
Populært innlegg Kjellis Skrevet 3. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 3. januar 2018 Klarte ikke å la være å ta bilde av fullmånen i går kveld 😀 12 Siter
trugepetter Skrevet 4. januar 2018 Skrevet 4. januar 2018 Da var det på`n igjen med vinteren:) Beklager fotokvalitet fra min Nokia C2-01, eneste type telefon som virker i kulde. s 5 Siter
Isak Knutsen Skrevet 8. januar 2018 Skrevet 8. januar 2018 Hatt en herlig, men iskald tur i Fyresdal (indre Telemark). Tidlig på morgenen viste gradestokken 25 negative! 9 Siter
Populært innlegg Kjellis Skrevet 8. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 8. januar 2018 (endret) Prøvde meg som kjæledyrfotograf i helgen 🙈 Endret 8. januar 2018 av Kjellis 9 1 Siter
+tshansen Skrevet 8. januar 2018 Skrevet 8. januar 2018 Utrolig stilige bilder Virkelig fanget øyeblikket her!! 1 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 11. januar 2018 Skrevet 11. januar 2018 Dette har krevd all min tid, er ikke i mål før sommeren. Idyll tatt med iPhone Siter
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 14. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 14. januar 2018 Dagens fototips: Som nevnt ifm med noen andre bilder her i løpet av helgen så kan det lønne seg å sette eksponeringskompensasjon på kameraet sitt et sted mellom +1 og +2 til vinterbilder. Fordelen er at man får hvitere/triveligere/mer realistisk farge på snø. Ser gjerne litt slik ut: Her står den på +1 I praksis vil det si at forskjellen mellom disse to bildene der det mørke er kameraets forslag på auto og det lyseste er når jeg har tvunget gjennom +1 1/3: Den litt lengre forklaringen er: De fleste kameraer er satt til å gjette at gjennomsnittet i et bilde om man blander alle kontraster og farger osv er ca 30% grå. Derfor vil faktisk et bilde bli helt likt om du tar bilde av et hvitt ark eller et sort ark. Fordi kameraet tror det skal blir gjennomsnittlig 30% grå så kompenserer kameraet deretter og du vil få et grått bilde uavhengig av om arket er hvitt eller sort. Ved å flytte eksponeringen til en god porsjon lysere "lurer" du kameraet til å ta lysere bilder enn det ville foreslå selv. Noen kompaktkameraer med god automatikk vil gjenkjenne strand/sol/vinterbilder og gjøre noe av denne kompensasjonen selv. Kameraer hvor du ikke kan justere eksponering har gjerne en "sand/&sol/snø-modus" som man kan sette kameraet på for å oppnå noe av det samme. 13 1 Siter
Kjellis Skrevet 15. januar 2018 Skrevet 15. januar 2018 (endret) Solnedgangen var flott i går kveld 😊 Endret 15. januar 2018 av Kjellis 8 Siter
Populært innlegg Yvonne Skrevet 15. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 15. januar 2018 Hundebilder fra nyttårstur til Rendalen. Det ble noen skiturer i snøføyka 13 Siter
+Memento mori Skrevet 16. januar 2018 Skrevet 16. januar 2018 Tok bilde av en mini-iglo rett ved siden av den jeg bygde. Håndholdt ,#nofilter og uredigerte begge to. 3 Siter
+tshansen Skrevet 20. januar 2018 Skrevet 20. januar 2018 Ikke ofte man kan gå fra fjell til brygge på ski her i landet 👏🏻 9 Siter
+Espen Ørud Skrevet 20. januar 2018 Skrevet 20. januar 2018 13 minutter siden, tshansen skrev: Ikke ofte man kan gå fra fjell til brygge på ski her i landet 👏🏻 Njaaaaaa. Her så kan vi stort sett det fra sent oktober til mai... 2 Siter
+tshansen Skrevet 20. januar 2018 Skrevet 20. januar 2018 12 minutter siden, Espen Ørud skrev: Njaaaaaa. Her så kan vi stort sett det fra sent oktober til mai... Her i Bergen er det en sjeldenhet 😂😂 Siter
Populært innlegg Kjellis Skrevet 21. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 21. januar 2018 Bilde fra i går kveld😊 14 Siter
Populært innlegg aamodt Skrevet 22. januar 2018 Populært innlegg Skrevet 22. januar 2018 Overnatting for noen helger siden 12 Siter
+Espen Ørud Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 23 timer siden, Kjellis skrev: Bilde fra i går kveld😊 Lekkert. Jeg kan som alltid anbefale telys som lyskilde i telt til nattbilder. Det er litt smak og behag, men jeg synes det gir mye behagligere lys (og gjerne ikke så sterkt heller) som f.eks teltlys/hodelys osv... Siter
Kjellis Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Espen Ørud skrev: Lekkert. Jeg kan som alltid anbefale telys som lyskilde i telt til nattbilder. Det er litt smak og behag, men jeg synes det gir mye behagligere lys (og gjerne ikke så sterkt heller) som f.eks teltlys/hodelys osv... Enig. Telys gir varmere og lunere lys, men selfølgelig glemte jeg å ta de med... Burde kanskje kjøpe meg instalys også 😉 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 22. januar 2018 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, Kjellis skrev: Enig. Telys gir varmere og lunere lys, men selfølgelig glemte jeg å ta de med... Burde kanskje kjøpe meg instalys også 😉 Man må øve minst et halvt år med telys før man får innvilget søknad på #instalys 1 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.