Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens bilde, med muligheter for bildekritikk/tips

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet
17 hours ago, JanRH said:

Iris

449906_large_BEE77050-A897-11E3-BADA-780

Hmmm.....det var noe underlig sensuelt over det bildet, skjønner godt at biene blir tiltrukket når de zuzer forbi  :wub:  :mrgreen:

• 2 uker senere...
Skrevet

Prøvde meg på ett vanskelig bilde inne i Svarthammarhola ved Fauske forrige uke. Inne i rommet satte jeg fra meg kameraet og satte på Interval Timer Shooter som tar mange bilder mens jeg gikk rundt i rommet. Jeg ville få ett bilde hvor du ser hele landskapet i rommet, geologien i berget samt at du skal få ett lite snev av hvor stort rommet er. Klarer ikke å bli fornøyd med bildet selv, det er vanskelig, pluss at jeg har tatt så mange bilder at jeg har ganske mange muligheter til å plassere lys der jeg vil for å skape effektive bilder.

PqJm73X.jpg

PeKfYwe.jpg

xOuEuU0.jpg

df2dYif.jpg

Jeg har også failet litt på intensjonen om å få deg til å se hvor stort rommet her, da jeg blir for liten i bildet (tror jeg?). Da det var svært mørkt her var det vanskelig å finne ut hvor det er best å stå i forhold til kameraet. Jeg hadde kun med meg hodelykt (og ekstra batterier selvsagt). Ideelt sett har jo fotografer med seg lyskastere og flere lommelykter for å ta slike bilder.

Noen av bildene, totalt ble det over 30 bilder.
tTq4wTk.jpg

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Gjest Turlyst
Skrevet

Tatt fra mellom Seljord og Sauland. Har brukt FF-kamera (Canon 5D Mk I)

1053129_large_ECB96F1E-5714-11E6-8040-CF

Gjest Turlyst
Skrevet

I påvente av fjelltur måtte jeg ty til noe i nærområdet

531857_large_EFEADE50-A7AA-11E3-BB56-2E2

Gjest Turlyst
Skrevet

Kun kort tid igjen:) Regnet kan gjøre fargene vasne

1053756_large_77D7FBDE-5E71-11E6-AB8C-D4

Skrevet
17 hours ago, Martin HJ said:

To av sommerens favoritter, mangler bare sistemann - Knotten :)

IMG_9181.JPG

Mygg.jpg

Sorry mac, no ":heart: like" for you  :hmm:

PS. Du gleder deg vel nå som hjortelusflua begynner å flakse :sick:

;) 

• Liker 1
Gjest Turlyst
Skrevet

Samme tur som bildet over, bare mer abstrakt versjon av samme motivet i annen vinkel. Bildet bør betraktes i full skjerm!

1053778_large_EEAA2332-5F01-11E6-B200-AD

• 2 uker senere...
Skrevet
42 minutter siden, 7homas skrev:

Sjukt fett bilde.

Is, glass eller noe organisk?

En svær isklump på svart sand. Under eksponert med 2,5 stop for å få frem detaljene i isen og for å fjerne detaljene i underlaget.

• Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.