Gjest Turlyst Skrevet 14. oktober 2015 Skrevet 14. oktober 2015 Bolkesjø Raw-format som er konvertert over til JPEG. Gitt litt farge i Power point da jeg ikke kan installere Lightroom på jobb PCen. Siter
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 18. oktober 2015 Populært innlegg Skrevet 18. oktober 2015 Har prøvd meg litt på lengre eksponeringsbilder, her er noen av dem der jeg selv prøver å lage litt aktivitet i bildet med lommelykt(er). Kult eller ødelegger det bildene? Lengste eksponeringstid her er vel omkring 40min. 13 Siter
Timmey78 Skrevet 19. oktober 2015 Skrevet 19. oktober 2015 Har prøvd meg litt på lengre eksponeringsbilder, her er noen av dem der jeg selv prøver å lage litt aktivitet i bildet med lommelykt(er). Kult eller ødelegger det bildene? Lengste eksponeringstid her er vel omkring 40min. Som alltids digge bilder. Syns lykten gjør seg veldig bra i første og siste, litt for kaotisk på de andre. Siter
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 26. oktober 2015 Populært innlegg Skrevet 26. oktober 2015 Etter litt tidligsne for en tid siden kommer det nuh endelig et snøfall igjen her så da blir det vel ut og jage de litt lysere nordlysbildene. Det er forholdsvis stor forskjell i utfordringer med snedekket kontra bart terreng.Capturing Aurora by Espen Ørud, on Flickr 10 Siter
afe Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 29. oktober 2015 Slik såg det ut 13. oktober. Mjølkevegen over Blåbergi by Asle Feten, on Flickr 7 Siter
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 1. november 2015 Populært innlegg Skrevet 1. november 2015 (endret) Tok sjansen på en nattlig tur på fjellet til en av kommunens turhytter i håp om at skydekket skulle sprekke opp i løpet av kvelden og vise frem litt nordlys. Etter en del venting med kaffekoppen som selskap sprakk skylaget opp en stund lenge nok til å få både et fabelaktig show og noen ok bilder selv om månelys ofte gjør bildene litt vel mye "dagaktige" etter min smak for nordlysbilder... The dam @ Rundvannet with moonlight and northernlight by Espen Ørud, on Flickr Endret 1. november 2015 av Espen Ørud 10 Siter
+Espen Ørud Skrevet 1. november 2015 Skrevet 1. november 2015 Det skjer rare ting på fjellet når nordlyset uteblir... Weird stuff happening @ Halloween in the mountains by Espen Ørud, on Flickr 5 Siter
+Espen Ørud Skrevet 5. november 2015 Skrevet 5. november 2015 ..., men heldigvis hender det det drar til med nordlys også... The cabin @ Rundvannet by Espen Ørud, on Flickr 6 Siter
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 8. november 2015 Populært innlegg Skrevet 8. november 2015 Hvordan du vet at du har valgt rett teltplass... A moment in time by Espen Ørud, on Flickr 22 Siter
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 11. november 2015 Populært innlegg Skrevet 11. november 2015 Da er det snart klart for den kalde fine telttiden igjen. Forhåpentlig blir det kjapt snødybde nok til å grave ut kjøkkenkrok/kuldegrop i ståhøyde. Det er så snadder med ståkjøkken i telt at det nesten er fristende å grave hull på sommern også 16 Siter
Heriks Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 Måtte ta med meg kamera og ta en liten tur på Finnskogen i går kveld ... 9 Siter
vikern Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 er det oppe med rundvannet du har vert espen? Siter
+Espen Ørud Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 2 timer siden, vikern skrev: er det oppe med rundvannet du har vert espen? Noen av bildene er fra Rundvannet, ja. Ellers er det også et par fra Sennalandet. 1 Siter
+Fjellfilmeren Skrevet 15. november 2015 Skrevet 15. november 2015 Fin tur i nysnøen i dag. Fjellene er Vasstindane øst for Romsdal. 8 Siter
Lars Andreas Bjercke Skrevet 21. november 2015 Skrevet 21. november 2015 Tja, ganske ny på photo fronten, men her er et jeg tok. 10 min fra t banen i Oslo gi gjerne kritikk lærer mest av det men ros er hyggelig det og da 5 Siter
+Espen Ørud Skrevet 21. november 2015 Skrevet 21. november 2015 (endret) 3 timer siden, Lars Andreas Bjercke skrev: Tja, ganske ny på photo fronten, men her er et jeg tok. 10 min fra t banen i Oslo gi gjerne kritikk lærer mest av det men ros er hyggelig det og da Det beste tipset jeg kan gi er mindre lys i teltet. (Etter min personlige teltbildesmak) Min erfaring er at tidlig kveld før det har blitt helt mørkt så gir 2-3 telys godt stemningslys. Utover kvelden når det mørkner blåser jeg ut ett etter ett og ender ofte med å delvis dekke til det siste lyset etter at det har blitt helt mørkt. Jeg synes telys (eller andre stearinlys) gir bedre stemningslys og at hodelykt som regel blir alt for mye og også gir mindre pen farge på lyset. Med mindre belysning teltet er det også enklere å få med mer av omgivelsene Ellers liker jeg at du har flyttet hovedmotivet vekk fra sentrum av bildet. Et godt bilde har gjrne en god komposisjon. Om bildet i tillegg forteller sin egen lille historie så er du nære på gull Her er en liten samling av noen av mine teltbilder fra Flickr i fall du lurer på ca hvilken stil jeg liker. Og så er det selvsagt helt tillatt å ha en helt annen smak enn det jeg harhttps://www.flickr.com/search/?user_id=45603889%40N03&sort=date-taken-desc&text=tent&view_all=1 Endret 21. november 2015 av Espen Ørud 4 Siter
Populært innlegg fiskekongen Skrevet 23. november 2015 Populært innlegg Skrevet 23. november 2015 (endret) Un tur i helga med frua. Nydelig ute når minusgradene endelig har sneket seg på. Var vel rundt -8 her oppe, og ei tyrirot holdt oss varme mens Cantarellsuppa sto og putra over rødspritbrenneren IMG_3161 by Robert Råmundsen, on Flickr Endret 23. november 2015 av fiskekongen 13 Siter
Populært innlegg fiskekongen Skrevet 23. november 2015 Populært innlegg Skrevet 23. november 2015 En fantastisk tur til Gaustadtoppen, hvor vi reiste på fredag og overnattet i telt før vi gikk opp på lørdag. Ikke ett vindpust, og en nydelig kveld og morgen å våkne opp til IMG_3050 by Robert Råmundsen, on Flickr IMG_3062 by Robert Råmundsen, on Flickr IMG_3059 by Robert Råmundsen, on Flickr 12 Siter
Populært innlegg +Fjellfilmeren Skrevet 26. november 2015 Populært innlegg Skrevet 26. november 2015 Drittvær er vakkert. Regn. Tåke. Sludd. Snø. Is. Som vestlending har jeg lært meg å elske det. Aursjøveien i ekte novembervær. Geiranger i november. Det er det ikke ofte man ser bilder av! Dette var en av de siste dagene før fjellveien over til Stryn stengte for vinteren. På vei oppover Romsdal, mot Bjorli. Motlys og tunge regndråper skapte en magisk scene. 17 Siter
synness Skrevet 26. november 2015 Skrevet 26. november 2015 (endret) 49 minutter siden, Martin Gjellestad skrev: Drittvær er vakkert. Regn. Tåke. Sludd. Snø. Is. Som vestlending har jeg lært meg å elske det. Wow, disse bildene var kule! Synes du fikk fanget stemningen på en utrolig god måte. Endret 26. november 2015 av synness Siter
7homas Skrevet 27. november 2015 Skrevet 27. november 2015 On 19.10.2015, 10.36.28, Timmey78 said: Som alltids digge bilder. Syns lykten gjør seg veldig bra i første og siste, litt for kaotisk på de andre. Enig. Én strek etter lykta er nok. Flere av grotte-/ tunnellbildene tror jeg hadde gjort seg veldig bra med bare en stripe. Helst en som fader både inn og ut Siter
RolFoto Skrevet 9. desember 2015 Skrevet 9. desember 2015 Den 26.11.2015 at 9.34, Martin Gjellestad skrev: Drittvær er vakkert. Regn. Tåke. Sludd. Snø. Is. Som vestlending har jeg lært meg å elske det. Variert vær, gjerne vekslende mellom drittvær og oppklarning, er alltid flott fotovær. Tåke eller tunge mørke skyer som driver over landskapet bidrar til dynamikk og stemning i bildene Drittvær er stemningsfullt. Personlig tar jeg vel nesten aldri landskapsbilder på skyfrie dager med unntak av tidlig morgen og ved solnedgang. Likte godt stemningen i det siste "drittværsbildet" med motlys og regn. Siter
Populært innlegg RolFoto Skrevet 11. desember 2015 Populært innlegg Skrevet 11. desember 2015 (endret) En tidlig morgen i Trillemarka i midten av september. Våkner av orrhanenes buldring borte i fra lia, det er høstting på orremyra. Storlomens villmarksrop ljomer gjennom disen over speilblankt vann. En god måte å våkne på. Det knitrer under fjellstøvlene når jeg forlater teltet, frosten setter sitt knugende preg på omgivelsene. Frostdisen har innhyllet gammalskauen i sitt mystiske slør. Så dukker morgenens første varmende solstråler over åsene i øst. Konfrontasjon. Endret 11. desember 2015 av RolFoto 21 Siter
Mørkeblå Skrevet 22. desember 2015 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Mørketia er utrolig fin men kan også være veldig tung. Kjenner jeg allerede begynner å våkne bare jeg vet at sola snur nå. Bildet er tatt i Januar i år. Ønsker dere alle en bedre og lysere tid i vente Endret 22. desember 2015 av Mørkeblå Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.