Mørkeblå Skrevet 16. august 2014 Skrevet 16. august 2014 Gikk fra skjomenfjellet til Svenskegrensa/Skoaddejavre (1032moh) 5 dagers tur 12-16.aug rundt 4 grader og mye vind. Nysnø i enkelte topper rundtom Fikk mye vær så ble mye teltliv 6 Siter
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 24. august 2014 Populært innlegg Skrevet 24. august 2014 Liten svepptur til Lofoten 22-24 august Bildene er tatt fra Torsfjordtinden Teltplass: N 68'04.598 E 013'06.837 16 Siter
7homas Skrevet 25. august 2014 Skrevet 25. august 2014 Liten svepptur til Lofoten Synd du ikke fant noe fint sted å telte .... 1 Siter
Populært innlegg RuneH Skrevet 17. september 2014 Populært innlegg Skrevet 17. september 2014 Fra sist helg i dalen opp fra Hallingskeid. Er ikke spesielt flink til å ta bilder, så jeg dro på tur med en profesjonell fotograf 13 Siter
Populært innlegg Mørkeblå Skrevet 18. september 2014 Populært innlegg Skrevet 18. september 2014 Skjomenfjellet - Abisko 13-18.September Fineste turen jeg har lagt ut på. 11 Siter
Bergtass Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 Sidedal til Hardangervidda Øst 2 Siter
atari Skrevet 26. september 2014 Skrevet 26. september 2014 Høststemning ved hytta vår i Innerdalen (Rennebu). Tatt med Fujifilm X-E2 og Voigtlander 12mm. 2 Siter
friluftsemma Skrevet 28. september 2014 Skrevet 28. september 2014 Bilden är tagen från toppen av Surtningssue i början av September med en GoPro Hero 3+ Black Edition. http://www.fjellforum.no/gallery/image/3002-/ 4 Siter
Populært innlegg Erik Haaland Skrevet 2. oktober 2014 Populært innlegg Skrevet 2. oktober 2014 Øvre Espedalsstølen - Rogaland - Link til turen på UT.no 10 Siter
Erik Haaland Skrevet 2. oktober 2014 Skrevet 2. oktober 2014 Kvinen turisthytte - Agder - Link til turen på UT.no 4 Siter
aleks Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Skrevet 12. oktober 2014 Jeg synes det er vanskelig å ta gode bilder vinterstid. Kanskje er jeg en for dårlig fotograf, og burde bli laaaaaangt flinkere til å utnytte de egenskapene et speilrefleks har. Mange sier at "det beste kameraværet er når det er overskyet". Vet ikke om jeg er helt enig i det. Føler bildene ofte blir kjedelige og blaffe. Tok dette bilde på fjellet tidligere denne uka i det som var et ganske fint syn med øyet. Grått vær og nysnø. 1 Siter
tronn Skrevet 12. oktober 2014 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg synes det er vanskelig å ta gode bilder vinterstid. Kanskje er jeg en for dårlig fotograf, og burde bli laaaaaangt flinkere til å utnytte de egenskapene et speilrefleks har. Mange sier at "det beste kameraværet er når det er overskyet". Vet ikke om jeg er helt enig i det. Føler bildene ofte blir kjedelige og blaffe. Tok dette bilde på fjellet tidligere denne uka i det som var et ganske fint syn med øyet. Grått vær og nysnø. Jeg tror de fleste her vet hva du snakker om. Jeg anbefaler å lese noen bøker om f.eks. komposisjon, gjerne spesifikt mot naturfotografering. Siter
aleks Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tror de fleste her vet hva du snakker om. Jeg anbefaler å lese noen bøker om f.eks. komposisjon, gjerne spesifikt mot naturfotografering. Takk for tips. Jeg har faktisk en kamerabok liggende som jeg ennå ikke har kikka i, så er vel på tide. Når man ser bildene til fjellforumets fotokonge, så blir i hvert fall jeg ufattelig imponert og inspirert, men tror ikke jeg skal vise frem de himmelbildene jeg prøvde meg på tidligere i uka. Det ble bare noe elendige greier! 1 Siter
7homas Skrevet 12. oktober 2014 Skrevet 12. oktober 2014 [attachment=59076:DSC00251 (1). Tatt forrige helg med nyinnkjøpt kamera (rx100 III). Første gang jeg har prøvd meg på manuelle innstillinger. Goby gorillapod ble brukt som stativ (minste utgave). Brukte i tillegg et polarfilter, samt det innebygde ND filteret (for å få lengre lukketid). Bilde 1 synes jeg ble veldig bra. På bilde 2 synes jeg du skulle fokusert på enten steinen/ tua i forgrunnen eller fossen i bakgrunnen. Sånn det står nå føles det som om du har kappa av toppen av bildet. Du kan prøve deg på å sette kameraet til "A" (apperature) og finne et punkt litt i forgrunnen som du fokuserer på, bakgrunnen vil da bli litt difus og øyet vil ledes mot punktet du valgte. Har man kontroll på apperature og har stor blenderåpning på objektivet får man veldig fin dybde i bildene. Felles for begge er at jeg tror de hadde blitt bedre med litt kortere lukkertid, sånn at vannet så litt mer levende ut. Men bevares - flotte bilder Siter
pblind Skrevet 12. oktober 2014 Skrevet 12. oktober 2014 To kjappe mobilbilder. Noen som ser hvor jeg var? Siter
RuneH Skrevet 12. oktober 2014 Skrevet 12. oktober 2014 Bilde 1 synes jeg ble veldig bra. På bilde 2 synes jeg du skulle fokusert på enten steinen/ tua i forgrunnen eller fossen i bakgrunnen. Sånn det står nå føles det som om du har kappa av toppen av bildet. Du kan prøve deg på å sette kameraet til "A" (apperature) og finne et punkt litt i forgrunnen som du fokuserer på, bakgrunnen vil da bli litt difus og øyet vil ledes mot punktet du valgte. Har man kontroll på apperature og har stor blenderåpning på objektivet får man veldig fin dybde i bildene. Felles for begge er at jeg tror de hadde blitt bedre med litt kortere lukkertid, sånn at vannet så litt mer levende ut. Men bevares - flotte bilder Jeg brukte Apperture. Grunnen til at bildene er "kappet" er at himmelen ligger rett over fossen og var veldig lys. Så for å unngå overeksponering av himmelen samt undereksponering av det som var under, så ble dette den lettvinte løsningen for en nybegynner Ellers var dette et eksperiment for å se hvordan kameraet fungerer og lengste lukker var 30 sec, og vel .... 30 sec er veldig forlokkende når du er ny men er veldig enig. Hadde med en proff fotograf som fikk meg igang og blir nok til at jeg fortsetter å plage han. Stativ er bestilt, for det er ikke så enkelt å finne fokus når kameraet er 10 cm over vannflaten med en gorillapod. 1 Siter
7homas Skrevet 12. oktober 2014 Skrevet 12. oktober 2014 @RuneH Da er du i gode hender og mye bedre enn noe jeg bidra med, haha 1 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Høststemning i Andebuskogen IMG_2178_1.JPG Klassisk motiv, men kanskje litt mange elementer (litt rotete i dobbel forstand) i bildet som drar oppmerksomhet(?). Bittelitt for lang eksponering synes jeg. 2 Siter
aleks Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Skrevet 8. februar 2015 Så igjennom noen bilder fra sist sommer. Dette er fra Roligheten ved Åna-Sira. Tatt fra båten. 3 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 14. februar 2015 Skrevet 14. februar 2015 Vest-Jotunheimen. Tatt med Canon kompakt 6MP, redigert i elendige Powerpoint. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.