Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens bilde, med muligheter for bildekritikk/tips

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst
Skrevet

En sommerklisje:-) Tatt før soloppgang med 50mm objektiv.

105545_orig.jpg

Skrevet

Storslått vær og fine forhold her i Nord!

Det må være noe feil med hvitbalansen på kameraet ditt.... Ser ut som om det er hvite flekker rundt omkring på både det første og det siste bildet ditt :thumbsup:

• Liker 2
Skrevet

Det må være noe feil med hvitbalansen på kameraet ditt.... Ser ut som om det er hvite flekker rundt omkring på både det første og det siste bildet ditt :thumbsup:

Fingeravtrykk? Har sett tilsvarende symptomer før og da har det vært fingermerker.

• Liker 1
Skrevet

Møkka kamera altså :logik:

Skal jeg sjekke hvitbalansen, eller reise sørover igjen der det ikke er snø :no:

Se det ja, det er noe galt med hvitbalansen :D

post-5141-0-95629500-1405004405_thumb.jp

• Liker 2
Skrevet

Ørsdalen, Bjerkreim kommune, Rogaland.

IMG_2933.JPG

jeg legger merke til at du har langt mer farge i bildene dine enn mange andre. Er det grunnet spesielle innstillinger eller ett eller annet filter du bruker?

Skrevet

jeg legger merke til at du har langt mer farge i bildene dine enn mange andre. Er det grunnet spesielle innstillinger eller ett eller annet filter du bruker?

Iphone app'en Camera+ har en "Clarity" instilling - det er så daue farger med Iphonen at jeg bruker det.

• Liker 1
Skrevet

Rimelig amatør når det gjelder bilder, men var en fin tur. Tatt med et vanlig gopro kamera.

Bildene er tatt på Hinnøya på nattestid gjennom ''Time Lapse''

post-14504-0-31294400-1405254860_thumb.p

post-14504-0-97065400-1405254948_thumb.p

• Liker 6
Skrevet

Vert på Preikestolen og Kjerag forrige uke, flotte motiv :)

Jøsses, hvordan får du fotoene så "glossy?" Utstyr? dataprogram? Flotte!

Skrevet

Jøsses, hvordan får du fotoene så "glossy?" Utstyr? dataprogram? Flotte!

Takker. Er faktisk ikkje sikker sjølv :wacko: Begge er tatt med Samyang fisheye objektivet mitt, så det kan være derfor. Ellers er det muligens redigeringen i Lightroom, liker å bruke "whites"-slideren.

• Liker 1
Skrevet

Takker. Er faktisk ikkje sikker sjølv :wacko: Begge er tatt med Samyang fisheye objektivet mitt, så det kan være derfor. Ellers er det muligens redigeringen i Lightroom, liker å bruke "whites"-slideren.

Liker selv "Direct Positive" ....blir litt mer liv i daffe compact kamera arkiv da :D

Fisheye hjelper jo også mye på å få et annerledes perspektiv eller kanskje mer en blanding av flere perspektiv samtidig. Kule bilder uansett :thumbsup:

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.