TordFuglstad Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Tusen takk til begge Skal se om jeg ikke får tatt ett litt oppdatert ett en gang. Bildekvaliteten blir ikke den beste når man forstørrer det til skrivebordsvakgrunn... Det er tatt med et 12 megapixel mener jeg å huske. Det jeg har nå er et 16,2 (Nikon D5100) Hehe det er sant! D5100 er et flott kamera og håper du får tatt noen andre fine bilder i sommer, gleder meg til å se. Siter
TordFuglstad Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 Er det første bilde av vargheim eller? Flotte bilder. Når var du der? Det første bildet er av den nye messa! Takk for det! Nettopp ferdig der nå. Siter
aleks Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Skrevet 8. juli 2012 Min finske lapphund på fjelltur. 7 mnd gammel. 3 Siter
Elisabeth-81 Skrevet 8. juli 2012 Skrevet 8. juli 2012 Min Finske Lapphund koser seg på Hardangervidda 1 Siter
Imse Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 Utsikt utover sørenden av Femunden en morgenstund i 2010. 2 Siter
Joker Skrevet 14. juli 2012 Skrevet 14. juli 2012 Flott bilde Imse. Jeg liker fjell som speiler seg i vann. Det blir noe uendelig over det. Her er et bilde fra Namdalen innenfor Tromsø. Sliter litt med å få gode bilder når jeg selv står i skyggen og bakgrunnen er så lys. Himmelen skulle i dette tilfellet vært mer blå. Siter
HegeJohnsen Skrevet 14. juli 2012 Skrevet 14. juli 2012 Lenge siden jeg har kikket innom denne tråden, men endelig - i kveld kom jeg over denne flotte tråden igjen. Koser meg like mye hver gang jeg ser de flotte bildene FF-medlemmene tar. Keep'em coming! 1 Siter
Imse Skrevet 16. juli 2012 Skrevet 16. juli 2012 Jeg er ingen fotograf, men jeg synes dette bildet er litt koselig. Min eldste på 9 år skuer utover Bursjøen i Jyltingsmarka en morgen og lurer på hvor vi skal padle denne dagen. 2 Siter
Perra Skrevet 21. juli 2012 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er ingen fotograf, men jeg synes dette bildet er litt koselig. Min eldste på 9 år skuer utover Bursjøen i Jyltingsmarka en morgen og lurer på hvor vi skal padle denne dagen. Flott bilde Kan nesten se hvor spent han er! Jeg og JR var der oppe i `09, vi padla rundt på Storjyltingen. Kjempeflott der oppe. 1 Siter
7homas Skrevet 22. juli 2012 Skrevet 22. juli 2012 Dette bildet ble tatt med selvutløser på 10 sekunder med et Fuji kompakt kamera fra ca 2002. Cooloola beach, QLD nord for Brisbane en august morgen 2005. Solen er snart på vei opp av havet (Coral sea) og et sted der ute ligger New Caledonia, Vanuatu, Fiji og Tonga. Samme kamera, et par måneder senere. Solen går ned i det indiske hav sett fra Middle Lagoon, nord for Broome, WA. Neste tørre sted der ute er Mauritius også Madagaskar 4 Siter
Perra Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Her er et bilde jeg tok i Bjørneparken, var heldig og fikk øyekontakt. Desverre hadde jeg glemt å huke av på RAW, men det ble ikke så ille allikevel. Canon EOS 40D f/2.8 1/125 sek ISO 100 150mm 5 Siter
7homas Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Her er et bilde jeg tok i Bjørneparken, var heldig og fikk øyekontakt. Desverre hadde jeg glemt å huke av på RAW, men det ble ikke så ille allikevel. Canon EOS 40D f/2.8 1/125 sek ISO 100 150mm Jøss, den bjørnen ser jo akkurat ut som en ulv ! 2 Siter
Perra Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jøss, den bjørnen ser jo akkurat ut som en ulv ! Haha regna med at den ville komme Ble vel servert på sølvfat den der.. (for de som ikke vet det har de altså ulv i Bjørneparken i Flå også) Siter
Gjest Björn Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Desverre hadde jeg glemt å huke av på RAW, men det ble ikke så ille allikevel. Canon EOS 40D 40D är en fin kamera! Har den själv och blir förvånad över hur bra bilderna blir även vid större utskrifter. Sensorn har ju några år på nacken och den är lätt frånsprungen i Megapixelracet... Men varför hålla på och ändra jpg och raw? Kör på raw hela tiden! Siter
Molg Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Her er et par nye bilder fra meg:) En stor slette med mye myrull på en seter en plass i landet. Ble litt dårlig kontrast mellom sletten og fjellet bak, men det er ikke noe jeg klarer å gjøre noe med. En bratt bakke på vei opp til den samme seteren. Hvor bratt det egentlig var kom ikke med å bildet. 2 Siter
Perra Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 40D är en fin kamera! Har den själv och blir förvånad över hur bra bilderna blir även vid större utskrifter. Sensorn har ju några år på nacken och den är lätt frånsprungen i Megapixelracet... Men varför hålla på och ändra jpg och raw? Kör på raw hela tiden! Enig med deg, jeg er veldig fornøyd med kamera, og jeg kjører kun raw hele tiden nå. Siter
Timmey78 Skrevet 26. juli 2012 Skrevet 26. juli 2012 Siden jeg nyst har vært på Trænstaven som da visserlig er et fjell så må jeg vel også dele noen bilder Flott og luftig tur i perfekt vær:) 9 Siter
7homas Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Siden jeg nyst har vært på Trænstaven som da visserlig er et fjell så må jeg vel også dele noen bilder Flott og luftig tur i perfekt vær:) har du med deg flere linser på en slik tur eller er disse tatt med GoPro HD ? Siter
Aspiranten Skrevet 28. juli 2012 Skrevet 28. juli 2012 Et bilde jeg syns er skarpt og har gode farger er feks dette. Har kun justert litt på kontraster o.l. Likevel er det noe som mangler, som klarhet. En klarhet man kan se tordfuglstad har i sine bilder. Bildene fra denne turrapporten er også imponerende; http://www.fjellforu...ame#entry161705 Skaff deg ett polariseringsfilter, og nyt en ny verden Siter
Timmey78 Skrevet 30. juli 2012 Skrevet 30. juli 2012 har du med deg flere linser på en slik tur eller er disse tatt med GoPro HD ? Har med flere linser ja. Denne ble tatt med 7.5mm fisheye (15mm på Olympus). Siter
afe Skrevet 2. august 2012 Skrevet 2. august 2012 (for de som ikke vet det har de altså ulv i Bjørneparken i Flå også) Ikkje no lenger. Siter
Perra Skrevet 4. august 2012 Skrevet 4. august 2012 Ikkje no lenger. På grunn av hendelsen i Sverige eller? Siter
aleks Skrevet 5. august 2012 Forfatter Skrevet 5. august 2012 Roligheten, Åna-Sira. Flekkefjord/Sokndal kommune. 4 Siter
Kjell Iver Skrevet 5. august 2012 Skrevet 5. august 2012 Roligheten, Åna-Sira. Flekkefjord/Sokndal kommune. Likte lyset veldig godt på dette bildet. Har ofte en tendens til å bli utbrente de bildene som blir tatt i motlys. Det hadde sikkert også vært bedre med en gammel trebåt i forgrunnen. Hvilket kamera er det tatt med? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.