Gå til innhold
  • Bli medlem

Power pro multifilament....


primus

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et power pro 0,10mm snøre nå. Mitt fiske består av både elv og vann. Ser for meg å bruke noe fortom av mono, men uansett, er det noen foskjell på styrke eller egenskaper på de ulike fargene (grønn/gul), hvem farge er å anbefale? Og hvor langt 135/235 meter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farge er vel ikke så nøye. Bruker den gule selv. Kjøper som regel 135m spoler. Skifter ikke så ofte sene på snellene som ved vanlig scene.

Vær obs på at de ikke er så bra i elv. Dvs stilleflytende elv er og men hvis det er litt stryk etc med stein så slites det kjapt av. Her er vanlig sene mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet akkurat ut mitt gamle Fireline 0.10 med nytt snøre av samme typen i går etter 2 års bruk og 50+ fisketurer. Fikk 250 meter på en Shimano Stella 1000 snelle.

Det er forøvrig ganske vanlig å bruke nylon snøre i bunn for deretter å skjøte med Fireline.

Bruker ofte mono eller fluocarbonfortom når jeg fisker slik at snøret blir litt mer elastisk, samt at jeg av en eller annen grunn tror fireline kan skremme fisken litt...

PS: Bor du i nærheten av Sandefjord så tar Skittfiske 1kr/meter for Fireline ferdig spolt på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.