Gjest Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Min frue og jeg skal besøge Rondane i uge 30, og jeg vil godt spørge, om der er drikkevand på hele vores vandrerute. Vi går følgende rute: Mysusæter (Spranget), Rondvassbu, Langglupdalen , Bjørnhollia, Steindalen, Eldå, Søre Geitberget, Vulufjellet, Skjerellhøa, Mysusæter. Vi har 3 gange tidligere været i Rondane i uge 42, hvor der var rigeligt drikkevand. Med venlig hilsen Gunnar Martensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg er ikke så kjent i dette området som du beskriver, men stort sett så er regelen i norske fjell at du nok vil finne drikkevann de fleste steder. Personlig pleier jeg ikke å bære med meg vann på slike turer, men en tom 1/2 liters brusplaske kan være greit å ha i tilfelle det skulle være ekstra tørt eller at du skal krysse områder hvor du vet at det ikke er vann. Da kan du ta med deg litt vann for sikkerhetsskyld. I de aller fleste tilfeller så kan du drikke alt vann som finnes i disse områdene. I noen av disse områdene ser det ut til at du kommer ganske høyt og da kan det tenkes at det kan være litt lite vann i korte perioder, men min erfaring fra nesten 30 år med fjellvandring tilsier at en halv liter vann i sekken vanligvis er nok. Det ser ut til at det er en fin tur du skal ut på, håper du får fint vær. Selv har jeg i sommer planlagt å ta mine to sønner, 10 og 15 år, med meg en tur opp til Galdhøpiggen, plus at min eldste sønn ønsker å gå trappen som kanskje er europas lengste, 4444 trappetrinn fra Flørli i Lysefjorden. Og hvis ikke dette skremmer ham bort fra fjellet så ser jeg store deler av Ryfylke og Rufylkeheiene fra mitt stuevindu så det er bare å velge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Du vil finne reint drikkevatn langs heile den ruta du skisserer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Tak til Gal Krokfot og REs. Det var de svar, jeg gerne ville høre. Gunnar www.ulvelunden.dk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Fin hjemmeside. Kjekt å se at også folk fra våre naboland kan ha interesse og glede av våre vakre fjell. Selv arbeider jeg i den norske delen av et dansk firma og har forsøkt å innvitere noen av mine danske kollega til å besøke vår vakre natur, men foreløpig uten resultat. Dansker på ski.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.