Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D

Jeg er på jakt etter ny fjellsekk for dame og har etter mye frem og tilbake endt opp med to aktuelle; Osprey Ariel 65 og Osprey Xenon 70. Jeg liker størrelsen til Ariel best, men er usikker på om hoftebeltet er bra nok. Jeg liker bæresystemet til Xenon, som har et kraftigere hoftebelte, men jeg tror sekken blir i største laget for mitt bruk. Jeg vil i hovedsak bruke sekken for å komme meg til base camp. Jeg er 160 cm høy. Noen som har erfaringer med Osprey Ariel?

Annonse
Skrevet

Xenon finnes jo i tre størrelser, du går litt ned i vekt og volum om du velger S eller XS fremfor M (som er 70 liter). Jeg er ikke helt sikker på hvilke damestørrelser som er rett, men tenker meg at 160 cm kanskje er small?

Forøvrig er vektforskjellen mellom disse sekkene ikke all verden, men Xenon ser ut til å tåle noe mer vekt i sekken. Det kan være greit om du skal til en basecamp. Kanskje er det klatreutstyr og annet som skal med i tillegg til turutstyret, da blir det fort noen kilo.

Skrevet

Takk for tipset 8) Nå har jeg prøvd begge sekkene både vel og lenge. Ariel-sekken sitter ikke godt på ryggen min, så den blir det ikke. Vet du om de mindre størrelsene til Xenon også har metallstenger i sidene som 70 literen har? Synes de blir mest i veien når jeg pakker. Jeg har ikke funnet de andre størrelsene i butikk, men tar nok en ny runde i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.