Nessa009 Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 Hvor mange dager må man regne med å bruke fra Gol til Haukeligrend? Skal gå med relativt tung sekk, sove i telt, sammen med en som aldri har vært på langtur før. I luftlinje er det vell omtrent 11 mil. Skal ha ganske god tid til å fiske, og vil ikke legge opp til lengre dager enn 6 timer med gåing maks. Siter
Magne Berglia Skrevet 6. juli 2010 Skrevet 6. juli 2010 Hvor har dere tenkt å gå? To eksempler: Gol-Vasstulan-Mårbu-Mogen-Songadammen-Haukeligrend Gol Halne (Rv7)-Tinnhølen-Blyvarden-Songavatnet-Haukeligrend Dette for å illustrere spennet i valgmuligheter. Jeg hadde neppe valgt noen av disse. Beregn god tid. I normalt lende er ikke 15km en urealistisk dagsmarsj, men skal det fiskes går fida raskt! Siter
Nessa009 Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Skrevet 7. juli 2010 Hm. Tenkte å ta ruta litt underveis. Tror du vi med 12 dager til disp kommer oss til haukeid, og videre til Bråtveit.? Siter
Magne Berglia Skrevet 7. juli 2010 Skrevet 7. juli 2010 Jeg ville vel tro at 12 dager kan være en realistisk målsetting. Siter
Nessa009 Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Skrevet 8. juli 2010 Okei. Takk for svar! Har du forslag til en bra rute å gå? Siter
Magne Berglia Skrevet 10. juli 2010 Skrevet 10. juli 2010 Jeg har aldri gått i området mellom Gol og Tunhovd, men det ser ikke ut som det skulle være særlig vanskelig å finne en brukbar rute her. Uten å gå i detaljer ville jeg gått Gol-Tunhovd-Dagali-og i retning mo Lågaros. Herfra mot Kvennedalen og satset på å krysse Kvenna ved Hansbu. Dersom du skal ut på tur snart er det vel 99% sannsynlighet for at det er mulig å organisere båtkryssing her. Videre mot Songa og Haukeligrend. Jeg må slutte her og starte pakkingen for min neste fjelltur. h Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.