Gå til innhold
  • Bli medlem

Naturlig sikring

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg planlegger å gå et klatrekurs for natrulig sikring neste år. Finnes det bra nettsteder som forklarer grunnprisnippene på en fornuftig måte for en nybegunner? Gjerne med bilder..

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg planlegger å gå et klatrekurs for natrulig sikring neste år. Finnes det bra nettsteder som forklarer grunnprisnippene på en fornuftig måte for en nybegunner? Gjerne med bilder.

Kjøp boka til Jon Gangdal: Håndbok i klatring

Kjekk å ha.

Men det finnast sjølvsagt websider, kva med å prøve google?

bertil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt glede av boken "Climbing Anchors" av John Long. Du får den for ca. $10 på Amazon.com. Den er ikke primært rettet mot nybegynnere uten erfaring, men den vil i det minste være nyttig for deg også etter at kurset ditt er over.

Tillegg til opprinnelig innlegg: Jeg vil presisere at denne boken handler om naturlige sikringer. Det er ingen generell bok om klatring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Har boka til John Long jeg også. Leste den før jeg dro på kurs og kunne det meste i teori da jeg kom på kurset. Noe jeg syns var fint for da kunne jeg teste ut det jeg hadde lært under overvåking av kyndige klatrere :)

John Long er forøvrig en av de største innen storveggsklatring, hvertfall en av få som har overlevd 70 tallet og til nå, tror jeg vel og merke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.