Gå til innhold
  • Bli medlem

Naturlig sikring

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg planlegger å gå et klatrekurs for natrulig sikring neste år. Finnes det bra nettsteder som forklarer grunnprisnippene på en fornuftig måte for en nybegunner? Gjerne med bilder..

Takker for svar.

Annonse
Skrevet
Jeg planlegger å gå et klatrekurs for natrulig sikring neste år. Finnes det bra nettsteder som forklarer grunnprisnippene på en fornuftig måte for en nybegunner? Gjerne med bilder.

Kjøp boka til Jon Gangdal: Håndbok i klatring

Kjekk å ha.

Men det finnast sjølvsagt websider, kva med å prøve google?

bertil

Skrevet

Jeg har hatt glede av boken "Climbing Anchors" av John Long. Du får den for ca. $10 på Amazon.com. Den er ikke primært rettet mot nybegynnere uten erfaring, men den vil i det minste være nyttig for deg også etter at kurset ditt er over.

Tillegg til opprinnelig innlegg: Jeg vil presisere at denne boken handler om naturlige sikringer. Det er ingen generell bok om klatring.

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Har boka til John Long jeg også. Leste den før jeg dro på kurs og kunne det meste i teori da jeg kom på kurset. Noe jeg syns var fint for da kunne jeg teste ut det jeg hadde lært under overvåking av kyndige klatrere :)

John Long er forøvrig en av de største innen storveggsklatring, hvertfall en av få som har overlevd 70 tallet og til nå, tror jeg vel og merke! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.