Babelfish Skrevet 28. juni 2010 Skrevet 28. juni 2010 Noen som vil anbefale en dagstursekk, eller som kanskje har en brukt en til salgs? - Må være god å gå med - Ca. 35-40 liter - Gjerne "hull" for slange så jeg kan putte camelbacken min oppi - Helst under tusenlappen Siter
ni liv Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 Sjekk ut Osprey Talon 33, den har mange fine funksjoner og fåes til rundt tusenlappen. Osprey sine hjemmesider om sekken: http://www.ospreypacks.com/Packs/TalonSeriesMultiUse/Talon33/ Sportsnett om sekken:http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=OSP34&var_1=OSP34-RSM&categorynu=OSPREY_07&categorytxt=Osprey%20%2D%20Superlight&produkt=Osprey%20Talon%2033 Lykke til! Henrik Siter
Babelfish Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Skrevet 29. juni 2010 Den så jo bra ut. Synd at de ikke har noe telefonnummer så jeg kan sjekke om de har den i butikken i Oslo. Er den behagelig å gå med, selv når du fyller den til randen med ting og tang? Siter
ni liv Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 Den sitter som et skudd på min rygg når jeg hadde litt over 7 kg i den på en tur. Husk på at den kommer i to størrelser når du prøver den, s/m og m/l. Ellers er den veldig lett og har mange smarte løsninger. PS. jeg tror sportsnett svarer ganske raskt på mail... Henrik Siter
festrus Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 Talon 33 er en bra sekk. God å gå med om den er fullstappet med myke ting, og funker bra dersom man har tunge ting i den også. Har blandt annet bært opp et brett med øl (24bokser) til en jaktbu på høyfjellet. Vil tro det går greit å gå med den opp til 11-13kg, også ved tur i krevende terreng og stor hastighet. Har dessuten brukt min en del på nedoverski. Noe stor til det bruket, men sitter fint på ryggen. Lett i vekt og "puster" bra. Dessuten god plass til 3 liters cambebak. De har den på flere butikker i Oslo, jeg kjøpte min på Anton i Bogstadveien. Så den på Nomaden like bak slottet på lørdag, og vil tro de har den inne på sportsnett også. Siter
Babelfish Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Skrevet 29. juni 2010 Takk for svar. Dette er et glimrende forum. Da skal jeg stikke innom noen butikker i Oslo i morgen og se om de har den. Siter
Babelfish Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Skrevet 29. juni 2010 Ser på Osprey-sekken, det står noe om at den har plass til drikkesystem. Er det en egen lomme hvor jeg kan putte camelbacken min? Så ut som en kjekk sekk dette. Siter
festrus Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 Ja, mellom hovedrommet og skumplata som danner "ryggen" er det en rom til camelbak. Siter
Babelfish Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Skrevet 29. juni 2010 Praktisk! Er det L jeg skal ha? Jeg er 180 cm høy. Siter
romsdals-store-sønn Skrevet 29. juni 2010 Skrevet 29. juni 2010 er slik størrelses tabell på osprey sine sider, men jeg anbefaler deg alike vel å stikke innom en butikk for å prøve sekken siden du sikkert havner mellom L og M. Siter
JHR Skrevet 30. juni 2010 Skrevet 30. juni 2010 Jeg kan anbefale Mammut Granit 40 sekken. En strippet "no nonsense" simpel rygsek med plads til camelbak i egen lomme. Den er meget slidsterk. Siter
Babelfish Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Skrevet 30. juni 2010 Da var jeg på butikken til Sportsnett for å sjekke Osprey-sekken. Men magebeltet ble rett og slett for kort! Ikke laget for ordentlige menn, med andre ord Så da fikk jeg isteden en anbefaling på Arcteryx Axios 35 - som skulle være bra, sa de i butikken - og jeg kjøpte den. Noen formening om denne sekken, har jeg gjort et godt valg? Siter
Vikingfjord Skrevet 4. september 2011 Skrevet 4. september 2011 Vurderer Axios 35 selv, har du noen erfaringer å komme med Babelfish? Fornøyd med sekken? Siter
Babelfish Skrevet 5. september 2011 Forfatter Skrevet 5. september 2011 Jeg var fornøyd med sekken. Veldig behagelig å bære, og greit med lommer og funksjoner. Den er nå solgt, til fordel for en jaktsekk isteden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.