Stanp Skrevet 27. juni 2010 Skrevet 27. juni 2010 "Enhver skogsvandrer i traktene omkring Oslo bør iallfall èn gang i sitt liv ha vært på Fjellsjøkampen" Ref. vandreren og forfatteren H.O. Christophersen. Idag (27.06.2010) var den min tur. Sammen med min far tok vi turen fra Gjødningsetra og opp på kampen. På vei oppover kunne vi skimte konturene av Gaustatoppen gjemt bak en disig sommerhimmel. Skal jeg være ærlig, hadde jeg ikke store forventninger med tanke på utsikt mot Jotunheimen og Rondane. Men da vi endelig nådde utsiktstårnet kom overraskelsen. Utsikten var upåklagelig! Fra sørvest kunne vi se Blefjell, Norefjell. I vest Vassfaret, Hemsedals fjella m/Skogshorn og Vangsfjella. Nordvest lå Rundemellen med fjellene langs Valdresflya/ Øst Jotunheimen. Vi fikk øye på Tjørnholstind, Høgdebrotet, Besshø og Skaget. Lenger nord fikk vi også se Spåtind, Skeikampen og bak lå Rondane Jeg vil sterkt anbefale tur-folk å følge med på langtidsvarselet, og ta turen opp dersom det er meldt klarvær i sørøst-norge. Legger ut et bilde tatt mot nordvest. Som nevnt tidligere tror jeg vi ser Rundemellen, Tjørnholstind, Høgdebrotet, Besshø og Skaget. Avstanden er anslagsvis 160 til 170 km borte. Dersom noen kan navnene på toppene i detalj, må de gjerne brife med sin kunnskap.http://home.broadpark.no/~elysa/fjellsjo/fjellsjopanorama.jpg Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Eivind80 Skrevet 12. januar 2012 Skrevet 12. januar 2012 Noen som veit om det per i dag (skal dit i helga) er kjørt opp skiløyper til Fjellsjøkampen? Siter
knutis Skrevet 12. januar 2012 Skrevet 12. januar 2012 Løypa fra Nordenga og Gjødingsætra kjøres vanligvis opp til helgene. Ble kjørt i dag ser jeg. Anbefaler start på Nordenga. Oppdatert info finner du på skisporet.no Siter
Eivind80 Skrevet 16. januar 2012 Skrevet 16. januar 2012 Supre løyper og perfekte skiforhold sjøl om det var for det meste overskya. Hadde hytte ved Gjødingsetra og tok den korte løypa opp til Fjellsjøkampen, og den lengre løypa bort til Nordenga tilbake. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.