Kamoen Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 Hei! Jeg og en kamerat (vi er 19 begge to) tenkte oss på en 5-7 dagerstur nå til sommeren. Helst til Hardangervidda, men hvis det er noen som har bedre forslag så er det bare å komme med det! Vi har ikke noe mål om å komme oss noe særlig langt, men har bare lyst til å slappe av og kose oss - gjerne uten å møte på alt for mye folk. Vi kommer til å overnatte i telt. Noen forslag til hvor vi kan gå? Tenkte også å ta med fiskestenger, men jeg aner ikke noe om fiskekort og sånt, så dere må gjerne opplyse meg. Siter
ole & maya Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 Hei Øst-Vidda har mye private vann,men både Lågen og Heinelva er lov å fiske i.Du kan kjøpe felles fiskekort på www.inatur.no .Det er for Øvre Numedal fjellstyre ,og koster 200 pr uke. Sør på vidda kan du fiske i deler av Møsvatn og Kvenna(ta båten inn til mogen fra Skinnarbu.) Litt enklere på Vest vidda har jeg hørt,ikke så mye private vann.4 allmenninger som selger kort.Sjekk på i-natur. Alle turisthyttene selger kort. Ellers kan du ta av rv.7 ved dyranut og kjøre inn til Trondsbu og fiske i Tinnhølen. Ellers er det stort sett fisk i alle vann på H.vidda,med eller uten kort.... Mye info,men vidda er stor. God tur Siter
sinje Skrevet 17. juni 2010 Skrevet 17. juni 2010 jeg og en kamerat skal gå finse- geiterygghytta- kongshelleren- jungsdalen- bergsjø- liatoppen- ål stasjon. turen fra finse til jungsdalshytta er veldig fin, jeg gikk den for 2 år siden og synes det var så fint at jeg skal gå den i sommer også, men denne gangen med 2 overnattinger til Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.