Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda en turside/turguide på nett


Anbefalte innlegg

Det var på tide å gjenbesøke de gamle og kjære fjell, fiskeplasser og andre godbiter på hjemplassen. Så jeg tenkte å snekre sammen en ”liten” turside/guide for området. Nærmere bestemt alt det vi kan finne på i friluft vest for veien over Fursetfjellet. Noe som omfatter kommunene Molde, Fræna, Eide og Gjemnes. I starten blir det nok for det meste Eide og Fræna som blir sømfart høyt og lavt på jakt etter gode turopplevelser.

Siden er lagt ut i en ”light versjon”, og jeg hadde virkelig satt pris på en velplassert kommentar. Si gjerne noe om hvilke førsteinntrykk du får om du har tid til å ta en kikk.

Nettadressen til prosjektet er: tursiden.net

Jeg skal være forsiktig med å stille for mange spørsmål...Men aktuelle ting å gi tilbakemelding på kan være:

- Finner du frem (er navigeringen selvforklarende)?

- Inneholder faktaboksen til guidene nyttig informasjon?

- Hvilke funksjoner bør være med?

- Alt mulig annet...

Ha en fortreffelig tursommer, og husk å ta turen til alle de fristende toppene du ser når du er kommet til toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det ser bra ut. Dette med tidsforbruk og vanskelighetsgrad kan være både veiledende og villedende pga individuelle forskjeller. Jeg har bevisst prøvd å styre unna slikt selv, for vanskelighetsgrad bruker jeg heller adjektiv som luftig, lett klyving, bratt klyving, utsatt klyving osv (evt litt mer utfyllende). Når du skriver "middels krevende" sier det meg ikke så mye så lenge du ikke gir meg noe referansepunkt. Det er nok flere veier til rom her...

Kanskje antall km en vei kunne være en ide å ta med i turfakta. Sammen med antall høydemeter er det rimelig greit å kalkulere tidsforbruk selv. Avstand er fin på måle på http://www.gislink.no/gislink/

Bruk av kart hever siden mye, kunne ikke finne noen. Lite bilder også, gode bilder blir det nesten aldri nok av. Kommer vel kanskje mer etter hvert :) Bra initiativ, du er bokmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen!

Enig i at det med vanskelighetsgrad er subjektivt. Som sagt så er dette en light versjon for en førkikk. Innholdet er på langt nær tilfredstillende.

Det vil komme ulike "bruksanvisninger" etterhvert som innholdet kommer på plass. For vanskelighetsgrad har jeg nå valgt lett, middels lett, middels, middels krevende og krevende. Med påheft som luftig o.l. der det er relevant. Som referanse tenker jeg å benytte turer de fleste kjenner (obligatoriske turer i området). Dette fungerer selvsagt best for folk i området. Det vil også bli en tilpasset faktaboks for vinterturer med elementer som helling, osv.

Kart og distanse vil erstatte/suplere tidsbruk. Jeg ser på ulike kartløsninger, og kommer sansynligvis til å benytte et oversiktskart fra google som viser alle turer, og detaljkart for hver tur, med GPS rute fra frikart.no. GPS rute vil selvsagt bli mulig å laste ned (for Garmin).

På bildesiden vil det bli en standard på turguidene, bestående av: Oversiktsbilde, Kart med GPS rute, Trinn for trinn bilder for turen som viser parkering og veivalg, samt noen generelle turbilder.

Men et sted må en jo starte, så bygger det på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.