ni liv Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hei, i sommer skal jeg være en uke i Jotunheimen. Turen er basert på hytte til hytte så jeg lurte på hvor stor sekk du vanligvis bruker til denne typen turer. Kan jeg klare meg med en Norrrøna falketind 45l pluss frontlommen på 7 liter? Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fimax Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg klarer meg med en 35l sekk, men har en del meget lett (og lett pakkbart) utstyr. Bærekonforten på min Norrøna Nansen sekk med alt utstyret oppi er ikke spesielt god. Jeg foretrekker derfor å bruke en større sekk. Her er en utstyrsliste fra DNT: http://www.turistforeningen.no/article.php?ar_id=6746&fo_id=3307 Den beste testen du kan gjøre er å legge ditt utstyr i din sekk. Typisk vil små sekker ofte miste konforten hvis vekten blir over 12kg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamez Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Gossamer Gear miniposa på tilbud 99$... 46liter, 400gram... fått mye skryt på nettet disse sekkene, har ingen personlig erfaring. evt kan du slå til med Miniposa plus på 59liter, 630gram om du er skeptisk til om du får plass i førstnevnte. Kommer mye an på hvilket utstyr du skal ha oppi hvor stor sekk du trenger... Har du lite berger du med 35l, har du mye må man fort ha det dobbelte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ni liv Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Noen som vet om Norrøna falketind 45 har flytende topplokk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+hildis Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Verken Norønna falketind 35l el 45l har justerbart topplokk. Heller ikke Svalbard Intergral 38l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortimeir Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Sjekk ut arcteryx axios 50l. Arvtaker til Bora. Veier 1,5kg, og har gjort det godt i tester. 15kg ikke vært noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.