Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Selhamarvatnet

fkleivel

Anbefalte innlegg

Vi planlegger ein ukes fisketur til Selhamarvatnet i sommar. I den anledning lurer vi på mulighetene til å bruke kajakk. Er det noen som har erfaring med tilkomst til selhamarvatnet med kajakk, frå anleggsvegen. Om det er langt å bære kajakken/utstyr frå vegen.

Opplysninger om dette mottas med stor takk !!

mvh

fkleivel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Du kan komme deg til Selhamar via anleggsvei fra Vikafjellet. Bergen Turlag sin side har kart og informasjon. Det høres fint ut med kajakktur i slike vann.Ikke langt å bære, vel verdt å gjøre det. Vil anbefale dorging med hekle og makk som agn. Flere har tatt stor fisk i det vannet da.Selv bruker jeg gummibåt i disse vann. Den kan jeg rulle sammen og hive opp i 90-liters sekk og bære fra vann til vann.(ca 25 kilo). Jeg vil gi deg et tips: Kjør til Stølsvannet via en anleggsvei helt opp til vannet. Kort bæredistanse. Ta en dag eller to der,fine overnattings-plasser syd og vest ved vannet, bær kajakk kort distanse opp til Solrenningsvannet, og du er på drømmeplass med strender og bra fiske. Hører gjerne fra eventuell tur du velger. God tur!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.