Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden Lena fra Tromsø gir så bra svar på fjellspørsmål fra søringene prøver jeg meg også.

De eneste fjellene nord for Vesterålen jeg har besteget er på Tromsdalstind, Jiekkevarre og Øksfjordjøkulen - bare kjempene altså.

Tenkte å prøve meg på Store Lenangstind i Lyngen en gang også, gjerne på samme tur som Hamperokken som virker overkommelig dersom jeg tar med meg et tau. Sommertur er det eneste aktuelle på Stor Lenangstind antar jeg - antagelig siste halvdel av juli.

Hvordan er Store Lenangstind i forhold til Hamperokken :( Jeg regner med at Jægervasshytta er utgangspunktet.

Annonse
Skrevet

Oi - og takk for det :D

Det siste først: du trenger ikke tau på Hamperokken (hvis det var det du tenkte på?), ihvertfall ikke sommerstid. Uansett er det nesten ingenting fast å sette sikring i mot toppen, for det er så laust.

Når det gjelder Store Lenangstind, eller Lenangstindan i det hele, så må jeg dessverre beklage, jeg har ikke vært der :( ! Men så skal det jo også sies at Lenangstind vel er et noe sprekere fjell enn Hamperokken. Jægervasshytta kan nok brukes som et bra utgangspunkt, og skal du på tur i juli kan du jo ta døgnrytmen som den kommer, dagene er lange som et godt år :D

Men det må vel være noen andre her inne på forum som har vært på Store Lenangstind!? (en uforbeholden oppfordring er sendt ut :D)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.