Gå til innhold
  • Bli medlem

padling/svømming i iskaldt vann

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Forrige helg observerte jeg noe på Sognsvann jeg stusset på. Det var en skoleklasse (cirka 10-11 år gamle elever) som padlet kano, noen av kanoene var minst hundre meter fra land.

Uten at jeg kjente på vannet vil sesongen tilsi at det var temmelig kaldt i vannet (3-5 grader?). Jeg lurer på om disse elvene ville klart å svømme hundre meter i dette vannet om de hadde gått rundt, selv om de hadde flytevester..? Noen som har synspunkter på det?

Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen.

Padling på denne tiden med elever forutsetter land i nærheten - en viss erfaring - en dyktig veileder og tilgang til tørre/varme klær. Jeg sier ikke at man IKKE skal ta med elever ut i kano hele året, men at en må ta spesielle forholdsregler da...

-lars

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.