brura Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Er det noen her som vet nårti isen på vannene i området rundt Tromsø forsvinner. Tenker da på vann som ligger på 200-300 moh. Siter
strebus85 Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Midten av juni, tidligst. Isen ligger fortsatt på Rundvannet på Tromsøya, så det er nok fortsatt is lenge litt høyere til fjells. Jeg har siste eksamen 10.6, og da håper jeg Tennvatnet (Ringvassøya, Simavika) er delvis isfritt. Dog litt skeptisk. Siter
Vegar Skrevet 21. mai 2010 Skrevet 21. mai 2010 Helt unormalt i Troms nå. Kom akkurat til Tromsø etter å ha forsøkt oss på et vann på nesten 600 m.o.h like over finskegrensa igår/idag. Elver/bekker har gått langt over sine bredder de siste dagene, men har roa seg noe nå. En halvmeter overvann langs land og store sprekker og råker i isen lenger ut gjorde at vi ikke tok sjansen på å teste boret denne gangen. Surt, men sikkerheten gikk først. Siter
brura Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Skrevet 21. mai 2010 hmm.. begynner å bli noe utålmodig. fiskestanga og sekken står klar midt i stua føler meg ferdig med isfiske for i år selv om det er trivelig det også. Siter
Veg4rd Skrevet 22. mai 2010 Skrevet 22. mai 2010 I fjor var var 2 av tidligvannene mine 100 % isfritt 21.mai. Bestemte meg da for at neste år skulle jeg være tidligere ute. Men hva hjelper det? Var ute på rekognosering onsdag, men var ikke oppløftende.. Er bare å smøre seg med tålmodighetskremen, faktor 35+. Siter
brura Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Skrevet 22. mai 2010 var en kald vinter så det kan vel drøye litt ekstra i år før vannene er isfrie Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.