Tor inge Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei hei Eg drive å skifta sen på snellene mine eg har godt te inn kjøp på Fireline fiskeline har 0,10 og 0,15mm på to ferskvanns sneller? Har noken ein formeining om det kan bli sukses, eg kunna godt tenkt meg ein formeining fra dåken om Fireline. Men me held oss te ferskvann. Eventuelt kom me andre forslag te kva typer fiskeliner som kan var brukande. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrDamage Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har noken ein formeining om det kan bli sukses Det vil nok bli suksess. Fisker selv med 0.07 og 0.12 mm på min Shimano Seido snelle i ferskvann, og kan jo nevne at jeg tok en gjedde på 3 kilo, uten fortom av noe slag, på 0.07 mm senen for en tid tilbake. Skrudde riktignok bremsen nesten helt av og var litt forsiktig, men inn kom den, uten å ryke sena, hehe. Ok, litt flaks kanskje men uansett, multifilament er tingen. Det er også mindre problemer med kluss på sena nå enn det jeg opplevde med monofilamentsnøre. Skitt fiske! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Multifilament som Fireline og Powerpro er fine å bruke både ferskvann og saltvann. Det blir ikke minne i snøret så man slipper "spiralscene" etter en stund. De er og sterkere enn vanlig scene, kjekt på små spoler så man får en del meter ekstra. De har dog en ulempe og det er direkte slitasje. Bruker du det i elv vil du fort slite av scene mot steiner. Hold den og unna ripa på båt/kano, det bør man jo og gjøre med vanlig scene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Et tips er å fylle opp spolen med litt gammel sene, eller sportsteip før du begynner å legge på multisnøre. Hvis ikke blir det dyrt å fylle spolen skikkelig. Under fisket er det mange, meg inkludert,som foretrekker en fortom av vanlig mono. Dette demper rykk, hindrer slitasje på ytterste meteren av multisnøret og forebygger snørebrudd pga steiner som sliter på snøret når fiske årøver å gjemme seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.