essem Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Det er vel en del som går etter kommunenes høyeste punkt, for Stordal er det Seljebottinden (1531). Jeg har stort sett lest korte rapporter fra fotturer til denne toppen, nå er det litt å finne om turen når det ligger (vår-)snø i fjellet. Vi var på nippet å ta turen tidligere i vinter, da på tørrsnøføre. Men et eller annet gjorde at det ikke ble noe av (husker ikke hva). Har snakket om i årevis å "ta" den toppen, men det har ikke blitt før nå. Siden den ligger bare vel 50min biltur hjemmefra, kan en trygt si at jeg ikke er noen kommunetoppjeger. Eller pf-jeger for den saks skyld, toppen har solide 641m i primærfaktor Seljebottinden (1531) Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jaja, så jo ut som en OK dag på vestlandet det der Puss på 5t i bilkjøring så hadde jeg også vært der... T.R.A.G.I.S.K. Toppen er jo inne på pf600-lista også jo Nei, livet er for kort til å sitte i bilen for å gå på kommunetopper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Kjempefin tur ser det ut til! Som kommunetoppsamler må jeg jo oppom denne også. Livet er ikke for kort til kommunetopper Mayhassen, det gjelder bare å raide over de "kjipeste" skogtoppene (noen er faktisk særs spennende) så sitter du igjen med kremen til slutt. Kommunetoppsamlingen (405 ulike toppunkter av 430 kommuner) inkluderer blant annet: *43 topper > 1000 pf *124 topper > 600 pf *11 topper > 2000 moh. *Variasjon i terreng og geografi, du får oppleve HELE Norge fremfor bare Jotunheimen eller Sunnmørsalpene. Vi får satse på noen godværsdager til helga da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pb Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Sondres argumenter er BRA, kan bare minne om at det samme gjelder dersom man samler etter PF og "glemmer" mer eller mindre tilfeldige kommunegrenser. Disse er trukket av mennesker, mens PF til en topp er naturens eget verk. Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JPV Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Dette såg ut til å ha vært en strålende tur! Stordal er hjemkommuna mi, men jeg har bare vært på denne toppen til fots om sommeren. Nå ble jeg derimot fristet til å ta en skitur dit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Ja Seljebottinden er en fin skitur. Stordal har mye fint skiterreng generelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Stordal kommune er skikkelig spennende, trenger ikke flere spark bak for å forstå det. Jeg skulle jo liksom til Sunnmøre denne våren, akkurat som jeg skulle til Rondane i januar og Rendalssølen i februar. Jeg bør ikke skrive hva jeg planlegger å få til, virkeligheten blir som regel anderledes. OT: Nå har jeg begynt å bruke utilnærmelige Lyngstopper som passord på jobben fordi det ikke er vits i å bruke topper jeg snart ønsker å stifte bekjentskap med til sånt bruk. Det ligger ingen symbolikk i det, det bringer ikke lykke å satse på passord som feks skruv1584 eller leir2330, jeg kommer ikke dit av å fokusere ekstra på de toppene. Men jeg kom meg til Sunnmøre på topptur i fjor, og akter å få til det samme i løpet av dette året også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.