Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur, Hvor? :)


RoKve

Anbefalte innlegg

Jeg å en kompis har lagt planern for helga nå (21.05-24.05) Vi skal ut på tur :D

Vi bor begge i Trondheim, men vi er nybegynnere på dette feltet med friluft / fjellturer.

Så det jeg lurer på om det er noen gode fiskevann i nærheten / et par timers kjøring fra Trondheim?

Er også et stort pluss om det er bort fra folk og befolkning, så det å gå et stykke har heller ikke noe å si :)

Vi tok oss en 5 dagers tur til Aunbuvatnet og omerådet rundt i Leksvik i fjor sommer. Fisken vi fikk der var rimelig liten. Men vi fikk fisk i allefall :?:

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et forslag er inn fra Sildra i Sona (Stjørdal) mot Østre Sonvatna. Fint terreng og stor fisk. Ellers er det mange fine (men store) vann i tydal og selbu. Et annen forslag er å kjøre til Forradal i samme område og gå inn til Sildermoen. Et stykke å gå, men fantastisk terreng og bra fiske om den biter. Kan ikke si noe om fiskemulighetene der akkurat nå, men det pleier å nappe fra slutten av mai og utover.

Husk fiskekort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forslag er inn fra Sildra i Sona (Stjørdal) mot Østre Sonvatna. Fint terreng og stor fisk. Ellers er det mange fine (men store) vann i tydal og selbu. Et annen forslag er å kjøre til Forradal i samme område og gå inn til Sildermoen. Et stykke å gå, men fantastisk terreng og bra fiske om den biter. Kan ikke si noe om fiskemulighetene der akkurat nå, men det pleier å nappe fra slutten av mai og utover.

Husk fiskekort!

Sildra hørtes ut som en fin tur :arrow: har sett litt på http://kart.gulesider.no/m/pcPrl om det var dette området du tenkte på?

Hvor får man kjøpt fiskekort til denne plassen? og så lurer jeg på om Isen er borte fra vannet der oppe?

Ellers så det jo ut som en kjempefin plass å dra ;)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sildra og sonvatna er fint, og det finnes flere T-stier og turistforeningshytter i området.

Det bør være godt snøfritt og isfritt nå, men sikrest er det å høre med turlagskontoret i stjørdal.

Sjekker du inatur burde det være rgei skuring å kjøpe fiskekort for statsalmenningen om jeg ikke tar feil.

Nb, Vannene er relativt store, vil dere ha mindre vann kan dere gå østover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sildra og sonvatna er fint, og det finnes flere T-stier og turistforeningshytter i området.

Det bør være godt snøfritt og isfritt nå, men sikrest er det å høre med turlagskontoret i stjørdal.

Sjekker du inatur burde det være rgei skuring å kjøpe fiskekort for statsalmenningen om jeg ikke tar feil.

Nb, Vannene er relativt store, vil dere ha mindre vann kan dere gå østover

Jeg får ringe utover i morgen å høre med de hvordan det ligger ann i området.

Med et kjapt søk på inatur.no så fant jeg fiskekort for vannene :arrow:http://www.inatur.no/o2/InfoPage-InfoPageViewer/view?infoPageId=195742 50kr uka ;)

Om vannene er store/små/Middels har egentlig ikek så mye å si for oss, så lenge det nytter å fange seg en matbit i vannet så er vi begge fornøyde :)

Da gjenstår det vell bare å pakke sekken :)

Takker for svar :)

Edit: Kommer til å legge ut bilder fra turen når vi er ferdige, så alle kan få se hvordan det var der oppe om noen lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.