Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS. kart over femundsmarka?

Anbefalte innlegg

Hei igjen! :!:

er på jakt etter en bra gps til å bruke ved siden av kart og kompass.

sett litt på satmap 10, men har fått varierende kritikk.

har derfor sett på garmin sine gps`er, men finner ikke femundsmarka på listene over kart?

finner hardangervidda etc. men ikke femundsmarka.. noen som vet hvor jeg kan finne det?

hvis ikke blir det satmap 10, som ser ut til å ha veldig godt kart over området. :P får heller behandle den som et spedbarn. hehe. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv Garmin Oregon 300! Storfornøyd! :!:

Den er vel i markedet nå i oppgradert versjon, Oregon 400 ..

Bare vær OBS på dårlig batterikvalitet på standardbatteri. Husk å oppgrader til oppladbare batteri med skikkelig kapasitet. Bruker selv 2500mAh og da holder den glatt i 7-10 dager .. Har alltid med backupbatteri da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har en eTrex Legend HCx som jeg er veldig fornøyd med. Eneste minuset er "naviasjonsknappen" Denne har en tendens til å komme borti ting når den ligger påslått i lomma eller sekken. Da begynner den å navigere i kartet e.l. noe som bruker ekstra strøm. Mulig det finnes en tastelåsfunksjon, men jeg har hvertfall ikke funnet denne.

Jeg har også testet en Oregon 550. Er ikke 100% fornøyd med hvordan touch-skjermen fungerer. Garmin burde nok valgt en med litt bedre respons ala iPhone.

2 ting som er veldig tøft med de nye Oregon GPSene er støtte for satelittbilder og "custom" kart. Satellittbildene får du ved å kjøpe et abonnement som koster ca 250NOK for 1 år. Kvaliteten på bildene varierer, men jeg tror leverandøren er samme som til google maps så hvis bildene der er bra så er bildene du kan laste ned bra eller bedre via Garmin sitt abonnement. Custom kart gir deg muligheten til å (relativt enkelt) legge inn egene kart på GPSen.

Hvis jeg skulle kjøpt en GPS i Oregon serien ville jeg valgt en 450 grunnet pris og at jeg ikke trenger kamera på GPSen.

På www.garmin.com er det veldig enkelt å sammenligne de forskjellige modellene.

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tips! :)

valget ligger enten på Garmin GPSMAP 60CSx eller Garmin Etrex Legend HCx ser det ut som etter hva jeg har lest.

ser for meg de med touch skjerm drar for mye strøm.

jobber selv i mobilbransjen, og ser litt for meg de samme tendensene der, med treig reaksjon, og spising av batteri. :!:

skulle ønske satmap 10 var litt mer robust, ettersom størelsen på skjermen og kartene på den egentlig virker geniale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.