kah Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hei Noen som har tatt sommerturen til Ladakh, nordvest India? Erfaringer, tips mottas m takk KAH : wink: Siter
Lyngve Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Nei jeg har ikke vært lenger enn til Manali, som ligger ca 2 dager med tog/buss fra Dehli. Fra Manali er det er det etter sigende en forjævlig busstur over 2 dager til Leh (hva angår komfort). Men så langt kom aldri jeg, ettersom jeg hadde en avtale i Nepal noen dager senere. Ladakh er det nærmeste du kommer Tibet både når det gjelder kultur og landskap. Det sies endog at Ladakh er mer tibetansk enn Tibet, etter at kommunistene har herjet vilt i Tibet i en årrekke. (får ikke håpe at den k i n e s i s k e ambassaden i Oslo leser dette her, og stenger meg ute fra Tibet på livstid) I februar starter jeg en 1 års (minimum!!) opplevelsestur rundt om kring i hele verden. I den sammenheng er et gjensyn med India obligatorisk. Da skal jeg få med meg både Ladakh og alle andre nordlige områder i India, fra Leh i vest til Darjeling i øst. Og selfølgelig Tibet, hvis jeg får visum..... Siter
Yngve Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Jøsses Lyngve,jeg blir megagrønn av misunnelse,tenk å kunne reise rundt slik. Iallefall så ønsker jeg deg en god reise med mange fjellopplevelser Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.