Gå til innhold
  • Bli medlem

Ulikt utstyr på tur


Lompa

Anbefalte innlegg

I dag gikk jeg fra Valdresflya og opp over Raslet til Søndre Kalveholstind. Det var mye folk ute, og jeg satt meg ved en stein og koste meg i varmen mens folk gikk forbi. Det slo meg at folk gikk med så utrolig forskjellig utstyr. Det var tross alt på nærmere 1800 meters høyde. Det kom noen på klassiske racingski og kondomdress. Et par var også der oppe med skøyteski. En del med "markaski". Noen kom på tungt randoutstyr, andre på telemarkski. Omtrent like mange hadde 75mm og fjellsko som NNN-BC. Det var egentlig ganske fornøyelig. For moro skyld kjørte jeg ned og satt meg i den bratteste utforkjøringen og koste meg med en kaffekopp mens jeg ventet på å se hvordan de ulike gruppene skulle klare seg.. :D

Litt overraskende så var det ikke så stor sammenheng mellom utstyr og måten de klarte seg på i "henget". En av de med kondomdress og skøyteski kjørte utrolig fine telemarksvinger ned. Et par med randoutstyr ploget(!) mens andre med tungt utstyr tok omveier for å få utfordrende kjøringer. Et par var suverent gode. En del "old school telemark" kjørte fint. Ellers kom det store flertallet i sikk-sakk for å holde farten nede.

Alt i alt en fin dag. Selv gikk jeg på BC og tryna så det sang i bånn.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Observasjonen din minner meg om vitsen om guttungen med sjølspikka kjepp og laksefiskeren med topp utstyr. Gjett hvem som fiska best?

Det er den som står med / oppå utstyret det kommer an på.

Jeg hadde noe av den samme opplevelsen ned fra Flatbrehytta for noen år sida.

Noen gikk Josten på langs i knehøye plasstøvler og desimeter-breie ski, andre gikk med vanlige fjellski som de sannsynligvis lufta minst 20 -25 helger i året. Gjett hvem som kom først ned, - eller med 20 i stil??

Kanskje noe å tenke på for dem som anbefaler "heavvy" utstyr fra første tur i nedoverbakke??

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.