Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaffelproblemer


REs

Anbefalte innlegg

Det kan se ut som om jeg har startet på et umulig prosjekt, men jeg forsøker like vel.

Jeg driver og bygger om en DBS street track til elsykkel og når et problem er løst så lurer et nytt rundt neste sving.

Nå er det bare montering av motor som gjenstår. Den sitter i framhjulet, men når hjulet skulle monteres i gaffelen så var selvfølgelig ikke denne bred nok. Gaffel og motor er standard 100mm bred, men gaffelen smalner inn oppover og da passer ikke motoren. Jeg trenger 100mm et stykke opp langs gaffelen, slik som de aller fleste dempegaffler er, men det er altså ikke den jeg har. Nå har jeg besøkt flere sykkelforhandlere / reperatører, men det eneste jeg får er en høfflig avvisning. De er rett og slett ikke interessert i å forsøke å hjelpe meg.

Nå forsøker jeg dette forumet i håp om at det er noen hobbymekkere eller andre som vet noe om sykkel som kan hjelpe. Jeg trenger en gaffel, stiv eller dempet som har 100mm åpning minimum 6cm oppover fra akslingen, og "gammeldags" skrudd feste i rammen. Vet noen hvor man får tak i dette eller har noen en gammel sykkel som ikke lenger trenger gaffel.

Her er noen bilder av problembarnet.

Gaffel.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset. At jeg ikke tenkte på det. Dette kunne de godt ha fortalt meg i noen av de butikkene jeg har besøkt.

Da forsøker jeg å fjerne lageret i rammen, måler diameteren og så får jeg ta meg en tur til Bike Brothers på fredag, det er der jeg har fått best service tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bike Brothers på Madla hadde både det jeg trengte og god service. De kappet og tilpasset gaffel og styre mens jeg ventet / hjalp litt til, en jobb som tok ca 20 min. uten noen tillegg i prisen. Så nå vet jeg hvor jeg skal gå neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.