morten Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Det virker å være mange mer eller mindre bratte oppganger vestover fra Storstyggsvånådalen. 1: Østryggen opp til Storstygge Svånåtinden kjenner jeg, den er for så vidt grei. 2: Fra skardet mot Bruri og opp. Har hørt om skavel øverst og bratt hammer i starten. Noen som kan si noe mer. Skavelen virker ikke å være noe problem i praksis utover sommeren. Hammeren? 3: Nord for den nordligste av breene. Bratt rygg opp litt sør for topp 2004 moh. Virker å være temmelig bratt. Anyone knows? 4: Fra tjern 1528 moh rett nordvestover går det en rygg. Denne vet jeg er kurant om enn bratt, selv om jeg ikke ville gå ned her sammen med Kim 1. mai i år. Kim har gått her, noen andre nøkterne vurderinger? 5: Sørøsteggenveggen opp til Store Langvasstinden (2085moh)? Dette er vel klatring, noen som har klatret den? 6: Til sist urda nord for Langvasstindene ned mot bandet i retning Larseggen. Har hørt alt fra at den er grei til at den er et helvete blant laus stein? Siter
ods Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 4: Fra tjern 1528 moh rett nordvestover går det en rygg. Denne vet jeg er kurant om enn bratt, selv om jeg ikke ville gå ned her sammen med Kim 1. mai i år. Kim har gått her, noen andre nøkterne vurderinger? Her har jeg også gått ned, og jeg kan forsikre om at det ikke byr på vanskeligheter av noe slag. Oddvar Siter
knut stabell Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Hei ! Opp på Langvasstind fra vatna vest for Larstind: Fra dagboka: "Vurderte fram og tilbake å gå nordsiden av Langvasstind eller rundt. Rundt ville gi retur i mørket eller dropping av Skredahøin. Nordsiden var bedre enn fryktet, aldri på grensen, - viktig med god sikt. Resten av Svånåtindane var fine og snille" Gikk der i litt snø siste del av september. Så bratt ut, men var greiere enn det så ut til. Vil anbefale å gå den opp. Ned kan en lettere gå seg fast. Var en del av turen Snøheim, Bruri, Larstind, Langvasstind, Svånåtindene, Skredahøin og retur Snøheim. knut Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.