Gå til innhold
  • Bli medlem

padlebekledning fra mai-sept.


Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av litt padlebekledning for å kunne starte sesongen nå på sjøen i stavangerområdet. Er det nødvendig med tørrdrakt, eller holder det med splashtop/bukse med super/ull undertøy? Hvis jeg går for splashtop løsningen, er det longjohns eller padlebukse i lignende stoff som jakken som gjelder? Og hva bruker dere på beina? neoprensko og ullsokker? eller holder det med ullsokker i lette joggesko/sandaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør være fint mulig å klare seg uten tørrdrakt i tida som kommer...

Hva som holder og ikke holder er umulig å svare på så lenge man ikke vet noe om hyppigheten av bading, hvor eksponert du beveger deg med kajakken og hvilke ferdigheter du har for å redde deg selv og andre...

Er det potensiale for å bli en stund i vannet så våger jeg å påstå at tørrdrakt er et soleklart førstevalg bortsett fra når det er nærmest badetemp i vannet.

Er man en habil padler som padler med andre og ikke oppsøker de heftigste forhold og lengste krysninger så kan man jo nesten padle i hva som helst...

Men vær obs på at det kalde vannet suger krafta ut av kroppen raskere enn man aner...

Jeg var på elvekurs for 2 uker sida og selv med tørrdrakt og neoprene hette så ble jeg overraskende sliten etter at vi svømte i stryk...

En ganske fersk padler på kurset hadde siste dagen 5-6 svømminger og han var TOTALT pumpa... Tør ikke tenke på hvordan dagen hans ville vært uten tørrdrakt og skikkelig bekledning på hode, hender og føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet: veldig avhengig av bruk, men..

Jeg var ute flere timer idag i Trondheimsfjorden. På denne tiden av året bruker jeg ikke tørrdrakt(har ikke), men tykk ullbukse og ulltrøye, ullsokker og padlesko, vindtett jakke, spruttrekk og neoprenhansker, sist men ikke minst flytevest.

Nå padler jeg alene, men langs land hele tiden. Selv i grov sjø føler jeg meg helt trygg på å holde hodet over vann. Har padlet i 4 år og ikke vært rundt eller i nærheten(bank i bordet?)

Velger å bruke klær som jeg ellers bruker til turer, sykling, ski osv. Har ikke spesielle padleklær.

post-6499-133474689401_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.