Gå til innhold
  • Bli medlem

Statisk elektrisitet i innertelt


mKaro

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt opp et nyinnkjøpt telt, for prøving i hagen.

Det ser veldig bra ut på litt avstand, men det er umulig å komme seg i nærheten av innerteltet. Det er faktisk så ille stastisk elektrisitet der, at når jeg stakk hodet inn så ble lua dratt av meg!

Noen tips om hvordan jeg får gjort innerteltet levelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle nesten tro du hadde en solid jordfeil i hagen som lader ut i teltet ditt når bakken er våt.

Vanligvis så blir statisk elektrisitet dannet ved friksjon mellom kropslig bevegelse og noe syntetisk ol, noe som vil si at det ikke er teltet ditt som lader ut men du gjør det når du kommer nær det.

Kan du fortelle hva slags telt det er snakk om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et Helsport Romsdalshorn.

Det er stoffet i overdelen på innerteltet som er problemet. Det klistrer seg til alt som kommer i nærheten, og det var ganske motvillig til å slippe taket i bunnen også når jeg skulle sette det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat satt opp et nyinnkjøpt telt, for prøving i hagen.

Det ser veldig bra ut på litt avstand, men det er umulig å komme seg i nærheten av innerteltet. Det er faktisk så ille stastisk elektrisitet der, at når jeg stakk hodet inn så ble lua dratt av meg!

Noen tips om hvordan jeg får gjort innerteltet levelig?

.

Jordkabel.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.