Gå til innhold
  • Bli medlem

kort tur i Fidjadalen - Frafjord Rogaland


REJOHN

Anbefalte innlegg

En liten rapport fra en kort tur.

Denne helga ble det anledning til en helgetur. For meg betyr det uten ski….

Det gir ikke mange valg, og siden jeg ikke hadde vært innover Fidjadalen i år, så ble det til at jeg gikk inn forbi Månastølen og lå i telt.

Jeg møtte ikke mange innover dalen, selv om det var en hel del folk opp mot Månafossen.

Det var tre spor i snøen innover, men ingen tilbake. Det må ha gått folk innover på fredagen, og det kan være at de har gått helt opp til Blåfjellenden. Jeg lurer på hvor mye snø det er igjen. Før påske var det nesten bart ved Fidjastølen.

Det ble å fyre opp et bål, lage mat, og utpå kvelden ble det sudoku fra aftenbladet med polly og pepsi max. Med primussen på, ble det ganske hyggelig.

Det regnet om natten, og nedover var det skikkelig sleipt. Jeg så ikke fram til å gå over ura, men vannstanden i Månvannet var så lav, at det var mulig å gå over tungen og rundt. Det var en del folk på parkeringsplassen, og det var noen som lurte på hvor jeg kom fra. Alt i alt en kjekk tur.(men neste gang skal jeg under 20 kilo oppover - tror jeg.)

post-1094-133474687388_thumb.jpg

post-1094-133474687393_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.(men neste gang skal jeg under 20 kilo oppover - tror jeg.)

Det burde være mulig på en så kort tur, men det kommer jo litt ann på hvor tungt telt du har.

Fint å se hvordan det ser ut i dette området nå, men det er vel fare for at det er litt vått siden det ikke er tele i bakken.

Det er også fare for at vannstanden kan stige ganske raskt i vann og elv nedover i dalen siden det er ganske store områder som sender smeltevann ned til Månafossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quoteFint å se hvordan det ser ut i dette området nå, men det er vel fare for at det er litt vått siden det ikke er tele i bakken.

Det er også fare for at vannstanden kan stige ganske raskt i vann og elv nedover i dalen siden det er ganske store områder som sender smeltevann ned til Månafossen.

At vannstanden vil stige i både Mån og Fidjavannet, er sikkert, men før påske var det lite snø i heia. Da vi gikk innover mot Blåfjellenden før påske var forholdene som de pleier å være i mai. Bare rabber. og bare flekkvis snø, overvann og bløtt.

Mye av snøen som kom i påsken har alt smeltet i de lavere områdene. Snøen du ser på bildene er stort sett den som kom på fredag. Jeg tror ikke det blir noen skikkelig vårflom i år om ikke varmen kommer sammen med mye regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.