Erling Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg tok en fjell-quiz i Aftenposten som finnes her: http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=10302 Som en middels fjell-nerd forventet jeg selvfølgelig bortimot toppscore, og jeg fikk bare 9 av 10 poeng. Etter å ha sett på svarene ser jeg imidlertid at Aftenposten har feil i quizen, og at jeg egentlig skulle hatt 10 av 10 poeng. Jeg har ikke gjort Aftenposten oppmerksom på hva feilen er, men utfordrer heller andre på Fjellforum til å ta testen og finne ut hvor feilen ligger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gi Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 9 av 10 her også Den som er feil, var jeg dog litt usikker på, men svarte allikevel rett (feil) Sjekka på kartet etterpå.... Når en ser på svarprosentene på de forskjellige alternativene ser det ut som om det ikke bare er fjell-nerder som har tatt denne quizen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcus Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 10 av 10 rette her. Lønner seg tydeligvis å ikke være så godt kjent på Jostedalsbreen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 9 av 10 her også Den som er feil, var jeg dog litt usikker på, men svarte allikevel rett (feil) Sjekka på kartet etterpå... Jepp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panda Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Dette var vel en privat quiz laget av en som ikke jobber for avisen. Aftenpostens papirutgave har generelt dårlige quizzer. Mens de andre store avisene bruker flinke folk med erfaring til å lage quiz benytter Aftenposten en skikkelig amatør, og det synes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Ble ei riktig fjellgeit med 9 points. Mente nå å huske at Brenipa lå lenger vest enn Lodalskåpa, men alderen krever vel sitt...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg klarte også ni eller ti rette alt ettersom hvordan man ser det. Men det var ikke det omtalte spørsmålet som voldte mest problemer. Jeg er nok ikke altfor ofte nord for Trondheimsfjorden virker det som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TL Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 8/10. Bommet på mitt eget fylke, Nordland og Hardangervidda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellrypa Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg fikk også en uforståelig feil, og så fort hva det var. Har kontaktet Aftenposten, som vel har rettet opp feilen, og han som lagde quizen. Pensjonert DNT-ansatt, han sa han ble tatt med buksene nede og virket ikke lysten på å lage flere fjellquizer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.