Gå til innhold
  • Bli medlem

Quiz i Aftenposten


Erling

Anbefalte innlegg

Jeg tok en fjell-quiz i Aftenposten som finnes her: http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=10302

Som en middels fjell-nerd forventet jeg selvfølgelig bortimot toppscore, og jeg fikk bare 9 av 10 poeng. Etter å ha sett på svarene ser jeg imidlertid at Aftenposten har feil i quizen, og at jeg egentlig skulle hatt 10 av 10 poeng.

Jeg har ikke gjort Aftenposten oppmerksom på hva feilen er, men utfordrer heller andre på Fjellforum til å ta testen og finne ut hvor feilen ligger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 av 10 her også :)

Den som er feil, var jeg dog litt usikker på, men svarte allikevel rett (feil) :D Sjekka på kartet etterpå....

Når en ser på svarprosentene på de forskjellige alternativene ser det ut som om det ikke bare er fjell-nerder som har tatt denne quizen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel en privat quiz laget av en som ikke jobber for avisen.

Aftenpostens papirutgave har generelt dårlige quizzer. Mens de andre store avisene bruker flinke folk med erfaring til å lage quiz benytter Aftenposten en skikkelig amatør, og det synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte også ni eller ti rette alt ettersom hvordan man ser det. Men det var ikke det omtalte spørsmålet som voldte mest problemer. Jeg er nok ikke altfor ofte nord for Trondheimsfjorden virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk også en uforståelig feil, og så fort hva det var. Har kontaktet Aftenposten, som vel har rettet opp feilen, og han som lagde quizen. Pensjonert DNT-ansatt, han sa han ble tatt med buksene nede og virket ikke lysten på å lage flere fjellquizer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.