norpixx Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Hei, vi tenkte oss en tur på bursdagen min til prekestolen. Men vi har to unger på 8måneder og 2,5år. Derfor er det litt viktig hvordan det er med snøforholdene der. Noen som vet det? Siter
4x4 Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Eg gjekk på botsheiå på tirsdag, omtrent på samme høyde som mye av stien er. Traff ei lita snøfonn på 1m. Så kan aldri tru det blir problem. Men eg ska hørre med noen andre. Siter
tfjelde Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg tenkte meg også opp i samme området i helgen for å se hvor langt issmeltingen har kommet. Noen som har vært i preikestolområdet som kan si noe om istykkelsen på vann på 4-600 m? Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Er det Preikestolen i Lysefjord det er tale om her? Siter
4x4 Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Finnest det flere plasser? Men ikkje dumt det, greit å vite plassen ja. Siter
4x4 Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Preikestolen i lysefjorden er iallefall klar til tur Siter
johnpd Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Finnest det flere plasser? Men ikkje dumt det, greit å vite plassen ja. Det heter også Preikestolen ikke langt fra Trolltunga, opp fra Tyssedal ved Odda. Siter
Rune96568 Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Jeg lurer også på om det er mye snø igjen i Preikestolen området. Vurderer en tur opp dit i helgen. Satser på å sette opp camp et sted mellom Preikestolen og Brattlia/Bakken. Noen som har erfaringer og tips om et bra sted? Siter
Babelfish Skrevet 28. april 2010 Skrevet 28. april 2010 Noen som kan si noe om forholdene på veien ned dit? Tenkte å fise av gårde en tur på motorsykkel og kjøre noen gode svinger, hvis det blir varmt nok. Siter
REJOHN Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 Det kom snø fredag, og noe av denne har ligget til nå. Jeg kan ikke tro at det er mye igjen av den gamle snøen. Det ligger antakelig igjen en og annen skitten fonn. Jeg vet det er folk som har gått frem og tilbake i helga på joggesko. (For meg heter det Prekestolen ikke preikestolen- navnet ble gitt av brave byborgere fra Stavanger, og de snakket ikke "landsmål" - det opprinnelige lokale navnet var "hyvlatånnå") Siter
Rune96568 Skrevet 29. april 2010 Skrevet 29. april 2010 (For meg heter det Prekestolen ikke preikestolen- navnet ble gitt av brave byborgere fra Stavanger, og de snakket ikke "landsmål" - det opprinnelige lokale navnet var "hyvlatånnå") Det offisielle navnet er uansettt fortsatt Preikestolen, selv om folk flest her i Rogaland sier Prekestolen. Uansett så var det interessant at den het Hyvlatånnå før Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.