goonerame Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt skredsnor/lavinesnor? Siter
Vandrefalk Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Til skredsnor kan du bruke et hvilket som helst glatt tau/snøre.. kanskje helst i rød eller orange farge... Siter
goonerame Skrevet 21. april 2010 Forfatter Skrevet 21. april 2010 selvsagt glemte å tilføye at skredsnoren jeg tenker på er den som brukes i forsvaret. Rød med gule piler.. Siter
lifeventure Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 http://www.treffprodukter.no/BakgrunnsbilderNY/Skredsnor.htm Evt oppsøk et overskuddslager. Siter
RAS Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Nogen der kan forklare hvad en sådan er til for???? Siter
lifeventure Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Nogen der kan forklare hvad en sådan er til for???? Den brukes dersom du går i et område der det er fare for snøskred. Da fester du skredsnora til deg selv (med pilene pekende mot deg) og har den hengende bak deg mens du går. Hvis det går skred og noen finner snora, så kan de lede seg fram. Siter
RAS Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Er det en joke, forsøk på å lure dansken??? Hvis ikke slutter jeg mig til Knut, der er skredsøker, skovl og søkestang du trenger! Siter
knadne Skrevet 24. april 2010 Skrevet 24. april 2010 Er det en joke, forsøk på å lure dansken??? Hvis ikke slutter jeg mig til Knut, der er skredsøker, skovl og søkestang du trenger! Det er ikke en spøk, men en seriøs oppfinnelse brukt før S/M kom på markede, i og for seg en fiks idè. Men ikke det helt store å skulle grave frem mange meter med snor før man begynner å grave frem den skredtatte.... Er RAS = Rune? i såfall kan jeg informere om at Ketil nevnte det som en kuriositet på skredkurset på førsteåret.. Siter
RAS Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Ha ha, det må være en norsk opfindelse det da ;D Yes knut det er mig - netop været på Lodalskåpa via småttene - ærgeligt med knæet dit... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.