knutis Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hurdalselva er nå farbar med kano! Litt is langs kantene, men fullt mulig å padle. Strekningen fra Hurdal Verk og ned til Hurdalsjøen kan anbefales som en smakebit på enkel elv. Et stryk ved brua halvveis må synfares og av og til bæres. Elva kommer nå sannsynligvis til å være padlbar til slutten av mai, da pleier vannstanden etter hvert å bli for lav. NB er elva skikkelig flomstor anbefales den ikke til nybegynnere! Ta gjerne kontakt hvis du lurer på vannstanden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Du starter nedenfor demningen da.. Har padlet den strekningen selv for noen år siden, men jeg turte ikke padle stryket ved brua nedenfor kommunehuset. Vi startet forøvrig ved Flaen, litt lenger oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a7r Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 hei jeg vet ikke helt om det var deg jeg var i kontakt med i fjor, var i kontakt med en kar som bodde like ved, jeg er meget intresert i å finne ut vannstanden er det noe nett side som deler denne informasjonen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Starter ved brua rett nedenfor demningen ja. Går an å sette ut rett under fossen også, men det blit litt mer knot å kome seg ned til vannet. Å starte ved Flaen eller ved der veien går opp mot skisenteret er fint det. Er litt mer krevende strekning herfra og ned til Verket. Det er bygd noen terskler her de siste åra som gir noen morsomme utfordringer. Padla strekningen nedenfor Verket sammen med noen elever på folkehøgskolen forrige uke. Behagelig tur med den vannstanden som er nå (utenom for de to som klarte å velte). Stryket ved brua nedenfor kommunehuset var det et padlelag som prøvde, det gikk bra, såvidt... Hadde vært lettere med litt mer vann, men en fordel med såpass lite som nå er at en velt helt øverst er rimelig risikofri. Med mye vann derimot kan du få real juling ned resten av stryket pga mye stor stein. Ofte er et godt alternativ å sette ut mellom terskelen og brua. En eventuell velt da vil sannsynligvis komme etter det store steinene, og konsekvensene reduseres til et kaldt bad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 A7r: Så ikke innlegget ditt før etter at jeg skrev forrige innlegg. Kan godt være du har vært i kontakt med meg, er flere som har det ifb med padling her. Tror ikke det er noen nettside som omtaler vannstanden her, men som nevnt tidligere bor jeg kloss ved elva så det er bare å ta kontakt. Vannstanden har forøvrig gått litt ned siste uka pga at snøsmeltinga har stoppa opp pga kulda. Vært 6-7 kalde på natta! Fortsatt mulig med en kanotur, men hvis det er kajakkpadling øverst oppe eller i sideelva det er snakk om er det for lite nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Vannstanden har økt kraftig de siste to dagene. Med fortsatt ganske mildt vær vil det være muligheter for de som ønsker en litt mer utfordrende kanotur eller å teste kajakken i sideelva eller øverst oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.