Gjest Trailer Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hei. Jeg er på utkikk etter tursekk på rundt 80L. Jeg ser at det er mange som anbefaler de beste sekkene, men jeg synes det er lite prat om de billigere variantene. Håper derfor at folk her inne kan hjelpe meg å velge mellom følgende sekker: Lowe Alpine Alpamayo 70L + 20 (usikker på pris på denne, vet ikke om forhandlere) Arcteryx Khamsin 70L 1399,- Arcteryx Bora 80L 1749,- Norheim Odin 80L 1799,- Helsport Memurubu 80L 1299,- Håper virkelig at noen kan komme med erfaringer rundt Memurubu og Alpamayo, og gjerne utsalgspris på den Alpamayo-sekken. Har forsåvidt en Odin 45L som jeg kjøpte på tilbud på g-sport for et år siden, synes det var en helt grei sekk, men må nå ha noe større. Trond Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kork Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 fyi, så er hverken khamsin eller bora en "billigsekk", det er bare ett skamgodt tilbud på sportsnett.no om dagen. slår du til på den, såfremt det er igjen en størrelse som passer deg, vil du nok ikke angre på det. jeg fikk min bora i posten igår og har hatt den på meg siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mortimeir Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 hehe kork. Holder den vannet ute i dusjen? Har selv bora 95, og venter på bora 35 i posten. Spent på den Ser jo knall ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vea Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Støtter opp om påstandene om Arcteryx her. Arcteryx-sekkene er definitivt ikke "billig-sekker". Jeg har selv Bora 35, 50 og 95. Pass bare på at du får riktig lengde på sekken. Akkurat nå har de bare tall-lengden igjen av 80-litringen på sportsnett, men hvis dette passer deg, er det bare å løpe og kjøpe. Alpamayo-sekken også i flere år toppsekken til Lowe Alpine. Denne er imidlertid nå ute av produksjon. Jeg har ikke kjøpt lowe-sekk siden jeg selv fikk Alpamayo til konformasjonen min midt på 90-tallet. Etter å ha jobbet med Lowe i sportsbutikk i starten av dette årtusen er jeg imidlertid rimelig sikker at Lowe ikke har bltt noe "billig-merke". Det er imidlertid mulig at noen forhandlere har Alpamayo-sekker igjen på lager som de selger til en hyggelig pris. En oversikt over dagens storsekker fra Lowe alpine (som er tilgjenelige i Norge) finner du her: http://vertikal.no/Produkter/Ryggsekker/Store-sekker/(produkterperside)/20/(sex)/1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FriMann Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Bora er det bare å gå for hvis den passer deg. Den er en sikker vinner. Selv har jeg Osprey Argon 85L, den kan jeg anbefale så det holder. Men den er forsåvidt ingen "billigsekk" heller. Har tidligere hatt en rimelig bergans sekk, og merker det er en helt annen verden å legge litt mer penger i det. Hvis du skal mye på tur, så ville ikke jeg spart på noe. Jeg har erfart at man får det man betaler for, for min del handler det mye om bærekomfort. Lykke til med sekkevalg, ikke bare bare og finne seg det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atari Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Trailer: Vurderer Bora 80L selv og lurer på hvor finner den til den prisen? På sportsnett.no står det kr 3499. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trailer Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Øverst i høyre hjørne på sportsnett.no forsiden står det ryggsekksalg. Der ligger Bora 80L inne til den prisen. Men de har bare størrelse tall igjen nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trailer Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg fant forøvring memurubu 80l til 999 på skittfiske.no. Er det noen som har erfaring med Bergans rondane 85L? Jeg går ut fra at jeg bare må ta meg en tur ut i butikk for å prøve noen sekker, spesielt hvis jeg skal bevege meg bort fra disse sikkestikkene. Så jeg skal ta meg en rundtur og få prøvd hvertfall Norheim Odin og Bergans Rondane, muligens også Memurubu hvis jeg finner den her oppe. Så får jeg bare velge ut fra hva som sitter best på min rygg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atari Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Øverst i høyre hjørne på sportsnett.no forsiden står det ryggsekksalg. Der ligger Bora 80L inne til den prisen. Men de har bare størrelse tall igjen nå. Takker! Jeg er 192cm så da vil jeg anta tall passer for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein-Rune Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei! Prøvd Odin 80 selv. Sånn passe fornøyd med den! Bedre erfaring med Hagløfs oxo 75 liter. Koster litt over 2000 og har en mye bedre bærekomfort og løsninger! Bruk heller litt ekstra på sekken så vil du garantert ikke angre på dette seinere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ketilring Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg har Memurubu 80L og må si jeg er veldig fornøyd med denne sekken. Den har gode justeringsmuligheter av rygglengde, hoftebelte og remmer, og er komfortabel å bære. Stoff, sømmer og glidelåser virker solide, uten at jeg har utsatt sekken for de aller tøffeste utfordringene enda. Vekten på rundt 3 kg er ikke så aller værst... Også XXL selger denne til under 1000-lappen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vargtaz Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvor vanntett er denne sekken? Finner den kun til 1.299 på xxl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+ketilring Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Vanntett er den ikke, siden sømmene ikke er teipet, men det følger med vanntett regntrekk i topplokket. Mener XXL solgte den til 899 rett etter jul, men det kan ha vært kampanjepris. Jeg ga 1199 for min hos Vilmarksbutikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atari Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Øverst i høyre hjørne på sportsnett.no forsiden står det ryggsekksalg. Der ligger Bora 80L inne til den prisen. Men de har bare størrelse tall igjen nå. Takker for det! Da er sekken bestilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.