Mattis T. Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 Noen som vet hvor man kan få tak i en løs Reco-brikke? Siter
kai Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 litt på siden av det du spørr om men, jeg vil anbefale deg å benytte annet sikkerhetsutstyr enn recco. stort sett ingen av de som driver redningstjeneste benytter utstyr til å søke opp signaler fra reccobrikkene. Siter
Vandrefalk Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 Kan jo nevne at det nå er installert søker for Recco på SeaKing redningshelikopter.... Vet ikke hvor du får kjøpe i laus vekt.. Siter
xscream Skrevet 14. april 2010 Skrevet 14. april 2010 Tror ikke det er mulig å kjøpe brikkene løst, men at de kun finnes sydd fast til enkelte klesmerker - ex. arc´teryx. Forøvrig er jo ikke brikkene egnet til kameratredning, så verdien av en slik brikke sammenlignet med vanlig skredsøker er forsvinnende liten... Siter
Vandrefalk Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 Burde kunne skaffes løse brikker.. i Forsvaret fikk vi utdelt to løse brikker hver, en skulle festes på skulderklaff, en på skoen.. Kanskje de finnes på et overskuddslager... Siter
DoktorGjørelite Skrevet 19. april 2010 Skrevet 19. april 2010 uten at jeg husker de nøyaktige tallene synes jeg å huske at de fleste som blir tatt av ras dør av kvelning innen 15-30 minutter, dermed er det i praksis slik at hvis ikke kameraten din finner deg med en gang, så er du så godt som død. Hvis du skal sy recco-brikke inn i jakka, så bør kompisen ha recco-søker. http://www.ngi.no/no/snoskred/Lar-om-snoskred/Kameratredning---din-eneste-mulighet-hvis-ulykken-er-ute/ Siter
xscream Skrevet 19. april 2010 Skrevet 19. april 2010 uten at jeg husker de nøyaktige tallene synes jeg å huske at de fleste som blir tatt av ras dør av kvelning innen 15-30 minutter, dermed er det i praksis slik at hvis ikke kameraten din finner deg med en gang, så er du så godt som død. Hvis du skal sy recco-brikke inn i jakka, så bør kompisen ha recco-søker. http://www.ngi.no/no/snoskred/Lar-om-snoskred/Kameratredning---din-eneste-mulighet-hvis-ulykken-er-ute/ En recco-søker er litt for stor, og dyr, til å ta med på tur I praksis er det bare redningstjeneste og evt skipatrulje i større skianlegg, som har slike. Etter mitt skjønn er recco-brikke snarere uheldig, da det gir en viss form for falsk trygghet (dersom folk tenker at de ikke trenger S/M-utstyr, "de har jo tross alt Recco-brikke). Siter
johnpd Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Etter mitt skjønn er recco-brikke snarere uheldig, da det gir en viss form for falsk trygghet (dersom folk tenker at de ikke trenger S/M-utstyr, "de har jo tross alt Recco-brikke). Enig! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.