Gå til innhold
  • Bli medlem

Epoke 900


Anbefalte innlegg

Annonse

Epoke var for ca 30 år siden de "hotteste" glassfiberskiene. Jeg husker at søstra mi fikk glassfiberski og jeg gikk på treski. De første "billige" glassfiberskia var ikke noe å skryte av. Hun fikk skikkelige problemer. Det endret seg fort. Som unge ønsket jeg meg alltid Epokeski.

Det var ikke så mange rike Birkebeinere som gadd å betale så mye for noen ski som var bittelitt bedre enn konkurrentene, så Epoke gikk konk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Epoke kom vel rett etter at Bonna treski var det "hotteste"? Epoke var utført i en boxkonstruksjon, som betød at de var jernsterke. En konstruksjonsmåte som er kommet frem igjen. Om jeg husker rett, så var det 2 modeller: en blå og en gul?

Tom Murstad ved Tryvann brukte Epoke til utleieski, da de ikke brakk. For ikke så veldig mange år siden lå det stadig en haug bakenom hos ham.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Epoke kom vel rett etter at Bonna treski var det "hotteste"? Epoke var utført i en boxkonstruksjon, som betød at de var jernsterke. En konstruksjonsmåte som er kommet frem igjen. Om jeg husker rett, så var det 2 modeller: en blå og en gul?

Tom Murstad ved Tryvann brukte Epoke til utleieski, da de ikke brakk. For ikke så veldig mange år siden lå det stadig en haug bakenom hos ham.

Hilsen Elgen

Epoke 600 var svart med gul skrift, og var en veldig lett og smal konkurranseski. Epoke 900 var en typisk markaski (turlangrenn som det het den gangen..). Jeg har hatt begge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.