Gå til innhold
  • Bli medlem

Innviter andre til ditt eget fjelleldorado!?

Anbefalte innlegg

Bor og lever på et sted som heter Kyrksæterøra,12mil sør vest for Trondheim.Jeg er hund og fjellelsker.Jeg er så heldig at det er bare og gå ut av døra og en 45min gange er jeg i den flotte fjellheimen.Jeg har en tur opp dit vær dag og kan offte ligge over i telt.nå vil jeg gjærne dele dette med andre fjellglade folk og spesielt de som har hund.Det jeg ønsker er og få til et hundesenter/leirsted.Jeg har en eiendom på 3mål som er inngjerdet og et eldrehus som behøver litt utstyr til overnattinger.Det vil bli basert på selvbetjening.Viss dette prosjektet skal bli satt i drift,,blir det arangerte fjellturer innlagt med overnattinger i telt på fjellet.Det vil også bli muligheter for lydighet,søk og aporteringstrening for hund.Fine muligheter for sjø fiske og ferskvannsfiske i nærheten.Er nå på leting av sponsorer og vil legge inn en søknad om økonomiske middler til komunene for og starte denne virksomheten.Hva mener dere andre om en slik ide,er den levedyktig? Hilsen Ildsbeth Roos Glomstad

Eide

7200 Kyrksæterøra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo ut som et kjempeprosjekt! ;)

Bra initiativ! Håper det ordner seg med sponsorer. Vil det være mulighet å starte opp med hund på vinterstid med slede også på dette senteret? Får se kanskje jeg og hundene svinger innom om vi befinner oss i nærleiken i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Nå er ikke jeg så bevandret med sledekjøring,men det er oppkjørt løype som regel helt opp på fjellet,litt bratte stigninger opp men et flott terreng innover.får jeg til dette sentret så er det ikke problem og få noen til og kjøre opp løyper.Må bare se innom,om ikke huset er ferdig til da,ligger fjellet dær og jeg har hus!!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du får i stand et opplegg som kundene etterspør så tror jeg nok det kan ha livets rett.

Det er mange som har startet egen virksomhet innen friluftsliv de siste årene. På Røros vet jeg i alle fall om en som tilbyr guidede turer med hundekjøring (Ketil Reitan?), i Bodø-området fins det et firma som tilbyr turer innen ”grotting”, fjellklatring og generelt friluftsliv, for et par år siden så jeg et oppslag om en som tilbød guidede toppturer/tinderangling til Dovre (Snøhettatraversen bl.a.), ...det er altså mange om beinet, det gjelder å utvikle sitt eget skreddersydde opplegg. Kan kanskje være lurt å starte i det små.

Er du sosialt engasjert så kan du kanskje satse på noe i samarbeide med kommunen. Det finnes mange ensomme, arbeidsledige eller andre som lever litt på siden av samfunnet. Uten at jeg er involvert i det selv så vet jeg at i Trondheim så finnes det forskjellige treffsted for slike, der det blir tilbudt forskjellige aktiviteter, …fisketurer, sykkelturer, innendørsaktiviteter o.l. Målgruppen kan også være ungdom som har havnet på skråplanet. Dette er altså tilbud i kommunal regi. Har Hemne kommune få tilbud på dette området, så kunne du jo tilby å starte opp noe lignende i samarbeid med kommunen, du som arrangør og tilrettelegger mens kommunen ”ordnet med” kunder og tilbød seg å betale litt for å få det hele til å gå rundt økonomisk.

Ønsker du et opplegg ”på det frie marked” som nevnt øverst så tror jeg det fins forskjellige økonomiske støtteordninger for å komme i gang, muligens noen i fylkeskommunen vet mer om dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innlegget,kjæmpe koslig og få til bakemelding.En god ide dette med de som er falt uten for samfunnet,har nå vært der selv.Har et eget dekoreringsverksted der jeg har hatt en del der som har fått utfoldt seg kreativt.Skal prate med fylkeskomunen og forretningstanden i komunen min ang hundepark /leir.vi har ridesenter her men ikke hundesenter-Vil bygge det opp i et lite format maks 10 stk om gangen.Turistforeningen har oppmerkete stier i aure og hemne komune,i et kjæmpetereng og sammarbeid med de tror jeg har vært greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.