Rune Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Hvor høy er egentlig denne første toppen (med varde) på eggen mot Store Dyrhaugstind (2147) Det er en topp like sør for denne igjen (antagelig pf.10+), ..... hvor høy er denne Jeg har lett på websiden til www.etojm.com/Norsk - men har ikke funnet toppen! Takknemlig for svar! Rune. Siter
Kim Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Jeg kan ikke skjønne at de nabbene der har primærfaktor over 10 meter. Da begynner jeg heller å tro på julenissen. Siter
Rune Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Skrevet 17. oktober 2004 Tja, mulig ..... [Den første nåla (etter N. Dyrhaugstind), har vel kanskje det]. Jeg har aldri drevet å målt slike høyder (altså pf. 10 - 30 meter), så jeg skal ikke si det med sikkerthet. (Å løpe rundt med målestav, anser jeg som noe meningsløst)! Poenget med innlegget, var imidlertid høyden på Nordre Dyrhaugstind Det kunne vært greit å vite nøyaktig høyde på denne, dersom man ser bort ifra primærfaktor ol. i forhold til hovedtoppen. Det er svært vanlig blant mange turfolk (som ikke driver med tinderangling og heller ikke er spes. vant til luftige egger), kun å bestige N. Dyrhaugstind. Denne toppen blir nevnt i en av bøkene om Jotunheimen, uten at høyden er oppgitt! Rune. Siter
panda Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Har sett den toppen angitt med høyde 2100 meter. Det er sikkert ikke så veldig langt fra sannheten. Ulempen med å være veldig fokusert på 2000-samling er nok at enkelte misser denne typen topper og topper som er lavere enn 2000 meter. N-Dyrhaugstind er en fin topp og absolutt verdt et besøk selv om man ikke har lyst til å fortsette langs eggen. Siter
paalv Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hvor høy er egentlig denne første toppen (med varde) på eggen mot Store Dyrhaugstind (2147) Det er en topp like sør for denne igjen (antagelig pf.10+), ..... hvor høy er denne Jeg har lett på websiden til www.etojm.com/Norsk - men har ikke funnet toppen! Takknemlig for svar! Rune. Ca 2070 moh vil jeg tro, etter å ha sett på kotene på kartet. Siter
Rune Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Skrevet 19. oktober 2004 Pål V: Takk for at du tok deg bryet med å telle kurver. Det kan nok stemme! Jeg har også tellet kurver, og kommet frem til omtrent samme resultat. Rune. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.