Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy er egentlig denne første toppen (med varde) på eggen mot Store Dyrhaugstind (2147) :? Det er en topp like sør for denne igjen (antagelig pf.10+), ..... hvor høy er denne :lol:

Jeg har lett på websiden til www.etojm.com/Norsk - men har ikke funnet toppen!

Takknemlig for svar! :?

Rune.

Annonse
Skrevet

Tja, mulig ..... [Den første nåla (etter N. Dyrhaugstind), har vel kanskje det]. Jeg har aldri drevet å målt slike høyder (altså pf. 10 - 30 meter), så jeg skal ikke si det med sikkerthet. (Å løpe rundt med målestav, anser jeg som noe meningsløst)!

Poenget med innlegget, var imidlertid høyden på Nordre Dyrhaugstind :?

Det kunne vært greit å vite nøyaktig høyde på denne, dersom man ser bort ifra primærfaktor ol. i forhold til hovedtoppen.

Det er svært vanlig blant mange turfolk (som ikke driver med tinderangling og heller ikke er spes. vant til luftige egger), kun å bestige N. Dyrhaugstind.

Denne toppen blir nevnt i en av bøkene om Jotunheimen, uten at høyden er oppgitt!

Rune.

Skrevet

Har sett den toppen angitt med høyde 2100 meter. Det er sikkert ikke så veldig langt fra sannheten.

Ulempen med å være veldig fokusert på 2000-samling er nok at enkelte misser denne typen topper og topper som er lavere enn 2000 meter.

N-Dyrhaugstind er en fin topp og absolutt verdt et besøk selv om man ikke har lyst til å fortsette langs eggen.

Skrevet
Hvor høy er egentlig denne første toppen (med varde) på eggen mot Store Dyrhaugstind (2147) :idea: Det er en topp like sør for denne igjen (antagelig pf.10+), ..... hvor høy er denne :lol:

Jeg har lett på websiden til www.etojm.com/Norsk - men har ikke funnet toppen!

Takknemlig for svar! :shock:

Rune.

Ca 2070 moh vil jeg tro, etter å ha sett på kotene på kartet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.